Obligacje Masterlease mogą trafić na Catalyst z początkiem maja
Obligacje Masterlease o wartości 535 mln zł będą notowane na rynku obligacji GPW (Catalyst) prawdopodobnie od początku maja - poinformował PAP Wojciech Łukawski, dyrektor inwestycyjny Abris Capital Partners, która została większościowym akcjonariuszem Masterlease Polska, firmy specjalizującej się w leasingu i wynajmie długoterminowym samochodów.
- Zależy nam na tym, by obligacje były notowane na rynku jak najszybciej. Spodziewamy się, że może to nastąpić na początku maja - powiedział PAP Łukawski.
Wartość wyemitowanych przez Masterlease papierów wynosi 535 mln zł. Zainwestowało w nie ponad 50 podmiotów, w tym fundusze emerytalne, banki i fundusze inwestycyjne, a także przedsiębiorstwa i osoby fizyczne.
Emisja była podyktowana koniecznością zorganizowania finansowania transakcji wykupu Masterlease od dotychczasowego właściciela firmy, GMAC Financial Services, która - koncentrując się na swojej podstawowej działalności - pozbyła się aktywów w Polsce.
- Wykup menedżerski akcji Materlease Polska z udziałem funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners to największa tego typu transakcja w Europie Centralnej i Wschodniej - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej Jerzy Kobyliński, prezes Masterlease Polska.
Wartość całej transakcji wyniosła 700 mln zł.
Paweł Gieryński, partner w funduszu Abris Capital Partners, ocenia, że średnio inwestycja funduszu w zakupione podmioty trwa od trzech do pięciu lat.
- Spodziewamy się, że tak będzie i w tym przypadku - powiedział.
Wojciech Łukawski powiedział PAP, że w większości przypadków wyjście funduszu z inwestycji następuje poprzez odsprzedaż aktywów inwestorowi branżowemu, choć brana jest też pod uwagę możliwość debiutu giełdowego.
- Wszystko zależy od konkretnej sytuacji oraz od koniunktury na rynku - powiedział dyrektor.
Masterlease Polska operuje w dwóch segmentach - leasingu samochodów i leasingu wynajmu samochodów. Spółka zatrudnia ponad 150 osób w centrali w Gdańsku i 17 regionalnych biurach handlowych.
- Kluczowa jest dla nas ścisła współpraca z producentami samochodów. Mamy podpisaną umowę o współpracy z sieciami dealerskimi, nasza oferta jest dostępna w około 200 punktach dealerskich - powiedział Konrad Karpowicz, dyrektor handlowy Masterlease Polska.
Spółka ma blisko 18-proc. udział w rynku FSL (full service leasing) pod względem wielkości floty, co daje jej pozycję lidera.