Okocim kupi browar

Kupno browaru, olbrzymie inwestycje w modernizację obecnego przedsiębiorstwa oraz poprawę sieci dystrybucji - zapowiedział w rozmowie z PARKIETEM Marcin Piróg, prezes Okocimia. Browar zamierza w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zdobyć 15% polskiego rynku piwnego.

Kupno browaru, olbrzymie inwestycje w modernizację obecnego przedsiębiorstwa oraz poprawę sieci dystrybucji - zapowiedział w rozmowie z PARKIETEM Marcin Piróg, prezes Okocimia. Browar zamierza w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zdobyć 15% polskiego rynku piwnego.

Spółka chce odzyskać pozycję na krajowym rynku utraconą w ciągu ostatnich lat (udział spadł z ok. 10% do 6,9%). Okocim zamierza również kupić browar, który zapewni dodatkowe 5% rynku. Spółka rozważa też sprzedaż browaru w Krakowie. Zdaniem analityków, firma zdecydowała się na kupno browaru o ok. trzy lata za późno. - Teraz jest już niewiele przedsiębiorstw, które można byłoby kupić. Większość ma inwestorów strategicznych, którzy nie są zainteresowani wychodzeniem z inwestycji - powiedziała PARKIETOWI Agnieszka Malec, analityk COK BH. Jej zdaniem, istnieją właściwie tylko trzy możliwości zakupu: Browary Warszawskie, Browary Łódzkie (ok. 1,1% rynku) oraz grupa browarów należąca do Józefa Huberta Gierowskiego. Ten ostatni, który kontroluje Browar Łomża oraz Browary Lubelskie Perła, deklaruje jednak, że jest długoterminowym akcjonariuszem i nie zamierza sprzedawać swoich udziałów. Browarami Warszawskimi, które mają obecnie ok. 3%, rynku jest z kolei zainteresowany Brau Union. Przeciągające się negocjacje sugerują jednak, że mogą one zakończyć się fiaskiem.

Reklama

Wtedy udziały w stołecznym browarze mógłby kupić Okocim. - Jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o konkretnej inwestycji - powiedział PARKIETOWI Marcin Piróg, prezes Okocimia. Jego zdaniem, nawet jeżeli spółce uda się odzyskać 10% rynku, to będzie to wciąż mało znaczący udział. Dlatego Okocim zdecydował się kupić browar, żeby zwiększyć rynkowy udział do ok. 15%.

W poprawie sytuacji mają pomóc olbrzymie inwestycje. Okocim zamierza przeznaczyć w ciągu najbliższego roku 300 mln zł na modernizację browaru, zwiększenie mocy produkcyjnych i poprawę dystrybucji. Na efekty tych inwestycji spółka liczy już w przyszłym roku. Jednym z najistotniejszych punktów strategii, która zostanie wkrótce przez spółkę ogłoszona, jest skoncentrowanie się na odświeżeniu marki Okocim. - Obecnie produkujemy zbyt szeroki asortyment piwa. Zamierzamy go ograniczyć. Chcemy też zmienić strukturę naszych konsumentów. Obecnie największą grupę stanowią osoby w wieku 30-50 lat. Zależy nam na zwiększeniu grupy młodszych konsumentów - powiedział Marcin Piróg.

Okocim zamierza też sprzedać browar w Krakowie. Po wielu spekulacjach, jakoby Carlsberg, główny udziałowiec Okocimia, miał zamiar sprzedać swoje udziały w brzeskim browarze, okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Duńczycy zdecydowali się nie tylko na modernizację istniejącego browaru, ale chcą wzmocnić swoją pozycję. Polski rynek piwa jest zbyt atrakcyjny, by z niego rezygnować.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: kupno | Marcin Piróg | browary | Piróg | browar | polski rynek | Okocim
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »