One-2-One od 4 sierpnia
Zapisy na akcje spółki One-2-One będą przyjmowane od 4 do 8 sierpnia. W publicznej ofercie spółka planuje sprzedać 1,3 mln nowych akcji i pozyskać do 13 mln zł. Giełdowy debiut firma planuje w drugiej połowie sierpnia - poinformował One-2-One w prospekcie emisyjnym.
Book-building potrwa od 31 lipca do 2 sierpnia, a ustalenie ceny emisyjnej nastąpi 3 sierpnia. Przedział cenowy w jakim będą przyjmowane zapisy w procesie book-building został ustalony na 8,5-10 zł.
Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDM SA. One-2-One złożył prospekt emisyjny do KPWiG na początku maja. Komisja zatwierdziła prospekt w drugiej połowie lipca.
Spółka podała w prospekcie, że wartość jej planów inwestycyjnych wynosi około 11,7 mln zł. Z kwoty tej 9,2 mln zł spółka chce wykorzystać na wzmocnienie rynkowej pozycji grupy oraz rozwoju grupy w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. One-2-One planuje od 2 do 4 przejęć podmiotów krajowych oraz od 1 do 3 przejęć podmiotów zagranicznych w szczególności w Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii lub na Ukrainie.
Pozostałą część kwoty One-2-One chce przeznaczyć na rozwój produktów, rozwinięcie sprzedaży zagranicznej oraz podniesienie kapitału zakładowego.
Obecnie największym akcjonariuszem One-2-One jest fundusz MCI, który posiada 50,01 proc. akcji. Pozostałymi właścicielami są: zarząd i pracownicy, którzy posiadają 27,3 proc. oraz inni inwestorzy prywatni posiadający 22,69 proc. akcji.
Dotychczasowi akcjonariusze nie będą sprzedawali posiadanych akcji w publicznej ofercie.
Zarząd i członkowie Rady Nadzorczej One-2-One zobowiązali się, że gdy po book-buildingu cena akcji zostanie ustalona na poziomie minimalnym sami złożą zapisy na 400 tys. akcji, czyli ponad 30 proc. oferowanych akcji.
W 2005 roku grupa One-2-One miała 9,2 mln zł przychodów, EBITDA wyniosła 985 tys. zł, a zysk netto 558 tys. zł. Prognoza na 2006 rok zakłada uzyskanie 17,6 mln zł przychodów, 2,05 mln zł zysku EBITDA i około 1,5 mln zł zysku netto. One-2-One jest firmą działającą w obszarze marketingu precyzyjnego. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi do budowania relacji i nawiązywania interaktywnej komunikacji firm z klientami w oparciu o nowe technologie mobilne, w szczególności SMS i MMS oraz rozwiązania internetowe.