OPTeam: Wzrost rentowności dzięki konsekwentnej realizacji strategii

OPTeam SA - notowana na GPW spółka informatyczna (OPM) - zakończyła 2013 r. z przychodami w wysokości 93,3 mln zł, co oznacza wzrost o 2 proc. w ujęciu rok do roku. EBITDA wyniosła w 2013 r. 6,3 mln zł, wobec 5,9 mln zł w 2012 r. Jeszcze wyraźniej wzrósł zysk netto, który osiągnął poziom 2,5 mln zł zwiększając się o blisko 20 proc. r/r.

OPTeam SA - notowana na GPW spółka informatyczna (OPM) - zakończyła 2013 r. z przychodami w wysokości 93,3 mln zł, co oznacza wzrost o 2 proc. w ujęciu rok do roku. EBITDA wyniosła w 2013 r. 6,3 mln zł, wobec 5,9 mln zł w 2012 r. Jeszcze wyraźniej wzrósł zysk netto, który osiągnął poziom 2,5 mln zł zwiększając się o blisko 20 proc. r/r.

- W 2013 r. zwiększyliśmy rentowność na wszystkich poziomach. Na uwagę zasługuje szczególnie wzrost wskaźników rentowności kapitału własnego (ROE) oraz rentowności aktywów (ROA) o 1,1 pp. do poziomu odpowiednio 11,7 i 4,4 proc. - podkreśla Andrzej Pelczar, prezes zarządu OPTeam SA.

W ciągu ostatnich dwóch lat OPTeam zintensyfikował sprzedaż produktów i usług własnych, na których osiąga wyższe marże. Spółka koncentruje się na produktach i usługach dających szansę wielokrotnej sprzedaży, przy wykorzystaniu własnego Data Center.

Reklama

- Osiągnięte w 2013 r. wyniki dowodzą słuszności przyjętych założeń i kierunku działania OPTeam. Jednym z głównych celów nowej strategii był wzrost rentowności, i - jak widać - skutecznie go realizujemy - wskazuje prezes OPTeam.

Pomimo spadku średniej wartości kontraktów w 2013 r., w efekcie obniżenia budżetów na IT, łączna wartość zleceń pozyskanych przez OPTeam była wyższa niż w roku poprzednim.

- Istotny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy w sektorze instytucji publicznych - zwiększyła się ona z 7,2 mln zł w poprzednim roku do blisko 15 mln zł w 2013 r. Warto podkreślić również wzrost obrotów w sektorze przedsiębiorstw o 4,5 mln zł, do poziomu 36,3 mln zł - informuje Andrzej Pelczar.

- Nieco wolniejszym tempem rozwoju charakteryzował się w 2013 r. segment szkół wyższych. Podpisaliśmy jednak w tym okresie kilka znaczących kontraktów z uczelniami, które realizowane będą w najbliższych miesiącach. Zakładamy, że oprócz szkół wyższych do naszych najważniejszych odbiorców należeć będzie w tym roku także sektor przedsiębiorstw - portfel zamówień jest już znaczący. Duże oczekiwania wiążemy również z przetargami na rynku energetycznym - dodaje.

Szybko rozwijają się także Polskie ePłatności, w których OPTeam posiada 50 proc. akcji. W ciągu czterech lat po rozpoczęciu działalności firma przekroczyła próg rentowności, uzyskując na koniec roku dodatni wynik netto. Obecnie PeP posiada 22,3 tys. terminali POS, a w bieżącym roku planuje zainstalować kolejne 3,5 tys. urządzeń.

W najbliższym czasie spółka zamierza wprowadzić na rynek tzw. mPOS - smartfon połączony z tanim czytnikiem kart, a także mocno zaistnieć na rynku e-commerce poprzez obsługę przelewów internetowych pay-by-link we współpracy z OPTeam oraz płatności kartą z wykorzystaniem technologii 3-D secure.

- Perspektywy rozwoju PeP są bardzo dobre - spółka jest innowacyjna, działa na wzrostowym rynku i jest bardzo aktywna, co widać po pozysku terminali. Jest to nasze cenne aktywo, co dostrzegają również inwestorzy giełdowi - jestem przekonany, że wzrost kursu akcji OPTeam o 130 proc. w ubiegłym roku jest m.in. zasługą dynamicznego wzrostu Polskich ePłatności - podsumowuje Andrzej Pelczar.

Sprawdź notowania spółki OPTeam na stronach INTERIA.PL

- - - -

OPTeam SA działa na rynku usług IT od 1988 r. Spółka jest producentem i integratorem specjalistycznych systemów informatycznych opartych o technologie kart elektronicznych. W obszarze działalności OPTeam SA znajduje się również dostarczanie i integracja zaawansowanych rozwiązań ICT związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem danych, budowa sieci teleinformatycznych, centrów przetwarzania danych oraz dostarczanie i wdrażanie systemów do zarządzania przedsiębiorstwami klasy ERP.

Spółka specjalizuje się także w projektowaniu i budowie rozwiązań efektywnie wykorzystujących technologie internetowe oraz prowadzi działalność z zakresu integracji fiskalnych systemów sprzedaży.

Odbiorcami OPTeam SA są klienci instytucjonalni - przede wszystkim uczelnie wyższe i firmy z branży energetycznej (utilities), a także przedsiębiorstwa przemysłowe, m.in. z branży lotniczej oraz firmy handlowe i usługowe.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OPTeam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »