Optymistyczne plany PTK Centertel
Wzrost przychodów o 25% oraz zdecydowana poprawa wyników operacyjnego i netto, to tegoroczne cele kontrolowanej przez Telekomunikację Polską firmy PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Idea.
- Rok ubiegły udało nam się zamknąć wynikami znacznie lepszymi od tych, które planowane były w budżecie. W 2003 r. zakładamy, że liczba użytkowników telefonów komórkowych w Polsce zwiększy się o ponad 3 mln. Chcemy co najmniej utrzymać udział w rynku, jednak nie będziemy pozyskiwać klientów za wszelką cenę - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes PTK Centertel. W 2002 r. firma pozyskała netto niemal 1,7 mln nowych klientów, co dało jej pozycję lidera, jeśli chodzi o tempo wzrostu.
Ubiegłoroczne przychody firmy zamknęły się kwotą 3,46 mld zł. - W 2003 r. chcemy zwiększyć sprzedaż o 25%. Zakładamy też poprawę marży EBITDA z 21% do około 28% - wyjaśnił Jacek Murawski, dyrektor ds. finansowych operatora sieci Idea. Firma zakłada też wypracowanie dodatniego wyniku netto (w 2002 r. strata wyniosła 69 mln zł). Zdaniem prezesa Skrodzkiego, wyniki pierwszego kwartału potwierdzają, że tegoroczne plany są możliwe do zrealizowania.
Centertel w najbliższych dniach zamierza wystąpić do Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty o zwolnienie z obowiązku uruchomienia w przyszłym roku sieci telefonii komórkowej trzeciej generacji (nie chce przy tym określenia nowego terminu). Spółka zastanawia się natomiast nad wprowadzeniem technologii EDGE (umożliwia ona transmisję danych z prędkością 384 Kb/s przy teoretycznie 114 Kb/s oferowanych przez GPRS). Propagowanie wśród klientów możliwości, jakie telefonia komórkowa daje w zakresie transmisji danych ma być ogólnie jednym z celów Centertela w tym roku. Firma niedawno umożliwiła przesyłanie wiadomości multimedialnych (tzw. MMS-ów). - Obecnie w naszej sieci wysyłanych jest 10 tys. MMS-ów dziennie - stwierdził Jean-Marc Vignolles, wiceprezes operatora sieci Idea.