Orlen Skylight. Rusza akcelerator dla start-upów

PKN Orlen uruchomił własny, autorski akcelerator dla start-upów - Orlen Skylight. Koncern energetyczny w jego ramach wskazuje szereg wyzwań dla start-upów, w tym z obszaru zielonej transformacji, przemysłu 4.0, niskoemisyjnej energetyki i stacji przyszłości. Program przewidziano na dwa lata.

Patrycja Panasiuk, zastępca dyrektora wykonawczego ds. strategii i innowacji PKN Orlen podkreśliła, że "budowa silnego multienergetycznego koncernu, to nie tylko duże projekty inwestycyjne i akwizycje, ale również prace nad nowymi technologiami i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań".

- Dążymy do tego, żeby nasz system badań i rozwoju był rozbudowywany. Chcemy przeznaczyć 3 mld zł w 10 lat na realizację projektów badawczych, innowacyjnych. Współpracujemy ze start-upami, instytutami badawczymi, rozbudowujemy centra B+R. Współpraca z start-upami w Orlenie ma historię kilkuletnią. Co trzeci projekt w PKN Orlen jest realizowany we współpracy ze start-upami - mówiła Panasiuk.

Reklama

Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, zauważyła, że rola start-upów w Polsce stale rośnie. - Wartość dodana do gospodarki to dzisiaj 2,2 mld zł. Nie da się ukryć, że spółki jak PKN Orlen się do tego przyczyniają - zauważyła. Podkreśliła także, że państwo może generować innowacje, nie musi się ich obawiać. - Zainwestować państwo może w różnych obszarach: w zdrowie, rolnictwo, edukację. Naszym celem w ramach Govtech jest wsparcie administracji publicznej jak wdrażać innowacje - wyjaśniła.

Piotr Smoleń, prezes Symmetrical podkreślił, że dla start-upów gigantycznym wsparciem jest likwidowanie barier startu i budowanie zaufania. - Co mogą zrobić duże przedsiębiorstwa żebyśmy dogonili ekosystem amerykanki? Po pierwsze budować mechanizmy w jaki sposób start-up może nawiązać kontakt, uczyć tego jak zbudować produkt i wystawić pierwszą referencję - dodał.

Michał Kramarz, szef of Google for Startups CEE przyznał, że 70 proc. czasu w trakcie akceleracji zajmuje mentoring. - Orlen uruchamiając akcelerator ma doświadczenie w branży i jest to dla start-upów ogromna wartość. Pozyskiwanie klientów i partnerów pojedynczo jest dużo trudniejsze niż współpracując z dużą organizacją - zauważył.

d.e.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Orlen | Start-up
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »