OT Logistics wyemitował czteroletnie obligacje o wartości 100 mln zł

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej przeprowadził największą w swojej historii emisję obligacji. Środki uzyskane przez OT Logistics z emisji obligacji serii D zostaną przeznaczone na refinansowanie zadłużenia oraz dalszy rozwój Grupy. Nowe walory zostały wyemitowane na zdecydowanie lepszych warunkach niż obligacje z 2011 r., które zostaną wykupione 28 listopada.

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej przeprowadził największą w swojej historii emisję obligacji. Środki uzyskane przez OT Logistics z emisji obligacji serii D zostaną przeznaczone na refinansowanie zadłużenia oraz dalszy rozwój Grupy. Nowe walory zostały wyemitowane na zdecydowanie lepszych warunkach niż obligacje z 2011 r., które zostaną wykupione 28 listopada.

OT Logistics wyemitowało 100 tys. niezabezpieczonych obligacji serii D po cenie emisyjnej równej wartości nominalnej 1 tys. zł. za każdy walor. Data ich wykupu przypada na dzień 20 listopada 2018 r. Oprocentowanie zostało oparte o zmienną stopę procentową w wysokości wskaźnika WIBOR 6M, powiększonego o marżę na poziomie 3,9 proc. i wypłacane będzie w okresach co 6 miesięcy.

- Sukces kolejnej, rekordowej emisji obligacji świadczy przede wszystkim o zaufaniu i wysokiej ocenie OT Logistics w oczach inwestorów. Wliczając przeprowadzone w pierwszym półroczu emisje serii B i C, w 2014 r. udało nam się pozyskać od obligatariuszy łącznie ponad 150 mln zł - mówi Piotr Pawłowski, Prezes Zarządu OT Logistics. - Szczególnie cieszy nas fakt, że 40 mln zł pochodzących z wartej 100 mln zł emisji serii D, będziemy mogli przeznaczyć na dalszy rozwój Grupy - dodaje.

Reklama

W listopadzie 2011 r. OT Logistics dokonało emisji trzyletnich obligacji serii A o wartości 60 mln zł. Walory były oprocentowane według zmiennej stopy procentowej w wysokości wskaźnika WIBOR 6M, powiększonego o marżę na poziomie 4,0 proc. Zabezpieczeniem obligacji była hipoteka łączna na nieruchomościach do kwoty 56,5 mln zł, a także zastaw na należących do Grupy jednostkach pływających do kwoty 19,9 mln zł. Środki z emisji obligacji serii A zostały wykorzystane przede wszystkim do obniżenia poziomu zobowiązań kredytowych wobec banków. Termin wykupu walorów przypada na 28 listopada 2014 r.

- Refinansowanie zadłużenia na wyraźnie lepszych z punktu widzenia Spółki warunkach jest najlepszym świadectwem jej silnych fundamentów i stabilnej sytuacji finansowej - tłumaczy Piotr Pawłowski.

W trzech pierwszych kwartałach 2014 r. Grupa OT Logistics wypracowała łącznie 610,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 66 proc. w skali roku. Jednocześnie EBITDA wzrosła w tym okresie o 21 proc., do 47,7 mln zł. Zysk netto wyniósł 14,2 mln zł i był o 46 proc. wyższy niż rok wcześniej.

OT Logistics

Grupa Kapitałowa OT Logistics jest jedną z największych w Europie Środkowej organizacji działających w branży TSL (transport-spedycja-logistyka) oraz jednym z liderów europejskiego rynku transportu rzecznego. Jej działalność opiera się na trzech segmentach: transportu, spedycji oraz usług portowo-terminalowych. Strategicznym celem Grupy jest stworzenie wiodącego w regionie zintegrowanego operatora logistycznego, działającego na zasadzie one-stop-shop, dlatego też Grupa nieustannie poszerza zakres swoich kompetencji, głównie w drodze realizowanych przejęć. Grupę tworzy aktualnie 25 spółek działających na terenie Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, krajów Beneluksu oraz Stanów Zjednoczonych. Spółka dominująca Grupy - OT Logistics S.A. - od lipca 2013 r. notowana jest na głównym rynku GPW.

Grupa dysponuje ok. 800 jednostkami pływającymi o łącznej ładowności ponad 325 tys. ton.

Jest liderem rynku żeglugi śródlądowej w Polsce (ponad 80 proc. udział w rynku) i wschodnich Niemczech (ok. 50 proc.), a także jednym z większych podmiotów w Unii Europejskiej (ponad 6 proc.). Grupa oferuje kompleksowe usługi spedycji, logistyki oraz transportu towarów masowych (węgiel, rudy, zboża) i drobnicowych (stal, papier, materiały budowlane), towarów ponadgabarytowych oraz kontenerów.

Usługi logistyczne Grupy prowadzone są w oparciu o terminale morskie w Świnoujściu, Kołobrzegu oraz Gdyni, port śródlądowy we Wrocławiu oraz terminal przeładunkowy w Krównikach k. Medyki.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »