Pekao SA kusi dywidendą
Pekao SA pracuje nad nową trzyletnią strategią i planuje, że w ciągu trzech lat liczba jego klientów detalicznych wzrośnie o około 2 mln - powiedział wiceprezes Pekao Luigi Lovaglio.
"Pracujemy nad planem trzyletnim, będziemy rozwijać rachunki bieżące i programy lojalnościowe. Chcemy dalej rozwijać nasze kredyty konsumenckie i mieszkaniowe" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej Lovaglio.
"Dzisiaj mamy 5 mln klientów, nasze plany przewidują pozyskanie około 2 mln klientów detalicznych w ciągu trzech lat" - dodał. Przejęte od Banku BPH oddziały od razu zmieniły szyld na Pekao, teraz następuje migracja systemów IT. "Jesteśmy w fazie migracji, co weekend odbywa się migracja 20-30 oddziałów. Realizujemy nasz plan i w II kwartale migracja zostanie zakończona" - powiedział wiceprezes Pekao SA Luigi Lovaglio.
Poinformował, że zmigrowanych zostało już 66 oddziałów i 470 tys. klientów. Bank ma ponad 1 tys. oddziałów, 3,9 mln kart, 5 mln klientów i zatrudnia 23 tys. osób.
Pekao SA zapowiada, że w 2008 roku zysk netto banku będzie wyższy niż w 2007 roku, wyższa ma być również dywidenda - poinformował w środę na konferencji prasowej wiceprezes Pekao SA Luigi Lovaglio. "W 2008 roku będziemy mieć zysk, który będzie przynajmniej o 1 złoty większy niż w 2007 roku" - powiedział Lovaglio. "Ta sama zasada dotyczy dywidendy. Naszym celem jest wypłacanie coraz większej dywidendy" - dodał.
W 2007 roku Pekao miało 2,16 mld zł zysku netto i był o 21 proc. wyższy niż w 2006 roku.
"Patrząc na perspektywy tego i następnego roku, pomimo niedogodności rynkowych, dzięki naszej polityce ryzyka i naszemu konserwatyzmowi w tworzeniu rezerw, ze spokojem patrzymy na przyszłe wyniki" - powiedział prezes Pekao Jan Krzysztof Bielecki.
Dochody banku w 2007 roku wzrosły o 9,5 proc. i wyniosły 5,37 mld zł.
Pekao, po przyłączeniu do niego części aktywów Banku BPH jest największym bankiem w Polsce pod względem aktywów i kapitałów.