Pekao wprowadził system płatności mobilnych; za rok chce mieć kilkadziesiąt tys. użytkowników

Bank Pekao SA wprowadził system płatności i akceptacji płatności mobilnych PeoPay i liczy, że stanie się on standardem rynkowym. Bank chce po roku mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników indywidualnych tego systemu - poinformował Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao SA.

Bank Pekao SA wprowadził system płatności i akceptacji płatności mobilnych PeoPay i liczy, że stanie się on standardem rynkowym. Bank chce po roku mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników indywidualnych tego systemu - poinformował Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao SA.

- Chcemy, by nasz system był standardem rynkowym. Jesteśmy otwarci na współpracę. Rozwiązanie jest kompleksowe, sądzimy, że będzie to przełomowe rozwiązanie dla polskich przedsiębiorców - powiedział Piwowar na środowej konferencji.

- Chcemy po 12 miesiącach mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników indywidualnych - dodał.

Z bankowości mobilnej Pekao SA w maju korzystało 267 tys. klientów detalicznych, czyli o 112 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Jesteśmy na etapie dynamicznego rozwoju i chcemy ten trend kontynuować - powiedział Piwowar.

Reklama

System składa się z dwóch aplikacji. Pierwsza jest skierowana dla klientów indywidualnych i umożliwia m.in. płacenie przy użyciu smartfona w sklepach i internecie. Druga aplikacja umożliwia akceptowanie płatności mobilnych za pośrednictwem telefonu, bez terminalu POS przez punkty usługowo-handlowe.

Przedstawiciele banku poinformowali, że w okresie wakacyjnym oferta ma być rozszerzona o możliwość wypłacania środków z bankomatów Pekao SA bez użycia karty.

Podstawowy sposób płatności w systemie oparty jest na kodach QR.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »