Pekao wprowadził system płatności mobilnych; za rok chce mieć kilkadziesiąt tys. użytkowników
Bank Pekao SA wprowadził system płatności i akceptacji płatności mobilnych PeoPay i liczy, że stanie się on standardem rynkowym. Bank chce po roku mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników indywidualnych tego systemu - poinformował Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao SA.
- Chcemy, by nasz system był standardem rynkowym. Jesteśmy otwarci na współpracę. Rozwiązanie jest kompleksowe, sądzimy, że będzie to przełomowe rozwiązanie dla polskich przedsiębiorców - powiedział Piwowar na środowej konferencji.
- Chcemy po 12 miesiącach mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników indywidualnych - dodał.
Z bankowości mobilnej Pekao SA w maju korzystało 267 tys. klientów detalicznych, czyli o 112 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Jesteśmy na etapie dynamicznego rozwoju i chcemy ten trend kontynuować - powiedział Piwowar.
System składa się z dwóch aplikacji. Pierwsza jest skierowana dla klientów indywidualnych i umożliwia m.in. płacenie przy użyciu smartfona w sklepach i internecie. Druga aplikacja umożliwia akceptowanie płatności mobilnych za pośrednictwem telefonu, bez terminalu POS przez punkty usługowo-handlowe.
Przedstawiciele banku poinformowali, że w okresie wakacyjnym oferta ma być rozszerzona o możliwość wypłacania środków z bankomatów Pekao SA bez użycia karty.
Podstawowy sposób płatności w systemie oparty jest na kodach QR.