Pharmena przedstawia strategię sprzedaży suplementów nowej marki MENAVITIN
Pharmena SA - notowana na NewConnect spółka biotechnologiczna, opublikowała strategię wprowadzenia do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety opartych o cząsteczkę 1-MNA. W najbliższym roku na rynek ma trafić osiem innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej MENAVITIN.
Spółka planuje również budowę silnej grupy kapitałowej poprzez tworzenie spółek zależnych na terenie Europy, które będą odpowiedzialne za sprzedaż suplementów diety. Strategia wprowadzenia nowych produktów na rynek zakłada nakłady inwestycyjne na poziomie kilkunastu milionów złotych.
Strategia spółki zakłada zbudowanie marki MENAVITIN jako marki parasolowej i wprowadzanie produktów combo tj. połączenia cząsteczki 1-MNA z wiodącą molekułą na rynku w danym wskazaniu. Pharmena planuje w ciągu roku rozwinąć ofertę produktową, wprowadzając do sprzedaży osiem innowacyjnych suplementów diety w ramach jednej marki parasolowej. Głównym kanałem dystrybucji w Polsce będą apteki - zarówno stacjonarne, jak i internetowe.
Suplementy OTC mają stać się w najbliższym czasie najbardziej dochodową częścią działalności firmy. Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów MENAVITIN w 2017 r. wynosiła ok. 490 mln zł. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r.
do 3,67 mld zł (z 2,89 mld zł w 2017 r.).
- Kluczowym założeniem opublikowanej strategii jest budowa nowej, silnej marki o nazwie Menavitin. To kolejna, dobrze rokująca gałąź naszego biznesu. Innowacyjne suplementy diety, które planujemy włączyć do oferty, pozwolą nam na dotarcie do nowych grup odbiorców, a także odpowiedzieć na potrzeby płynące z zapotrzebowania rynkowego. Jesteśmy w stanie w bardzo dobry sposób wykorzystać zasoby spółki i zwiększyć tym samym poziom osiąganych przychodów - mówi Konrad Palka, istotny akcjonariusz i prezes zarządu Pharmena SA.
Spółka planuje też sprzedaż suplementów na terenie Europy. Szacuje się, że w roku 2020 tutejszy rynek suplementów diety będzie wart ok. 7,9 mld euro. Potencjalna wartość rynku dla planowanych przez Pharmenę kategorii suplementów diety w Europie w 2020 r. to ok. 1,35 mld euro.
Dystrybucja na europejskim rynku będzie realizowana pod marka własną MENAVITIN oraz pod marką partnera handlowego (white label). W tym celu ma powstać silna grupa kapitałowa z oddziałami na wszystkich istotnych rynkach Europy. W lipcu 2018 r. została zawiązania pierwsza spółka celowa Menavitin GmbH w Niemczech, która ma prowadzić sprzedaż suplementów diety na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
W latach 2019-2023 Pharmena chce uruchomić kolejne odziały - przynajmniej trzy spółki zależne odpowiedzialne za sprzedaż w danym kraju lub części Europy. Rozpatrywane są takie kraje jak: Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania czy Irlandia.
Kluczowym kanałem zagranicznej dystrybucji produktów pod własną marką będzie kanał online - własne sklepy internetowe oraz e-apteki. W kanale tradycyjnym, czyli w aptekach stacjonarnych, sprzedaż na rynkach zagranicznych ma odbywać się pod marką white label.
- Otwarcie spółek zależnych na terenie Europy w kluczowych lokalizacjach przybliży nas przede wszystkim do potencjalnych odbiorców. Liczymy, że obecność bezpośrednio na miejscu pozwoli nam dużo bardziej efektywnie zwiększyć sprzedaż na tamtejszych rynkach, niż gdyby dystrybucja odbywała się z Polski - dodaje Konrad Palka.
Na realizację strategii wprowadzenia nowych produktów do sprzedaży na terenie Polski i Europy, Spółka planuje pozyskać środki z zapowiadanej emisji akcji. Potrzeby kapitałowe związane z realizacją strategii zostały określone na kilkanaście mln zł.
Pharmena planuje wyemitować w drodze emisji publicznej w ramach subskrypcji zamkniętej do 2,6 mln akcji. Spółka chce także pod koniec bieżącego roku przenieść notowania na rynek regulowany GPW.
Pharmena będzie jedynym na świecie producentem produktów OTC mających w składzie 1-MNA. Jest pierwszą polską spółką, która przeprowadziła proces rejestracji innowacyjnej cząsteczki jako nowej żywności na terenie całej Unii Europejskiej.
Opr. MD