Reklama

PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową według rankingu "Rzeczpospolitej"

Bank obronił pozycję z ubiegłego roku i zajął I miejsce wśród firm finansowych oraz II w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek. Brand lidera sektora bankowego został wyceniony na 3,6 mld złotych.

PKO Bank Polski od 2006 roku i pierwszej edycji rankingu, uwzględniającej firmy z branży finansowej, jest najcenniejszą i najmocniejszą marką. Od tego czasu jego wartość potroiła się i wzrosła o 2,4 mld złotych.

Reklama

Tak jak w ubiegłym roku rankingowi najcenniejszych polskich marek towarzyszył konkurs "Młoda Marka Sukcesu", którego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły rodzime brandy. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w skład, której weszli m.in.: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Podobnie jak w poprzedniej edycji PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu i fundatorem nagrody głównej w wysokości 400 tys. złotych, przeznaczonej na kampanię reklamową dla najlepszej Młodej Marki Sukcesu. Tytuł ten przyznano firmie CD Projekt SA - twórcy "Wiedźmina" jednej z najbardziej popularnych na świecie polskich gier komputerowych, która oprócz pozytywnego odbioru przez krytyków, odniosła także sukces komercyjny odnotowując ponad 8 milionową sprzedaż.

- Osiągnięcia tegorocznych laureatów potwierdzają, że klienci dokonali już wyboru i wracają do sprawdzonych polskich marek. Wyróżnienie może stać się przepustką do kolejnych kontraktów i ugruntowania pozycji marki w świadomości klientów. Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w promocję młodych polskich marek jest potwierdzeniem wiary, że rozwój kapitału społecznego przekłada się na zdolność budowania innowacyjnej i nowoczesnej gospodarki. Jestem przekonany, że warto wspierać i promować młode firmy a dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów - dodaje Zbigniew Jagiełło.

W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

- - - - -

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto po 3 kwartałach 2014 roku wyniósł 2 531,5 mln zł. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika "Forbes", uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz "Puls Biznesu". Contact Center Banku po raz szósty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego "Bank". W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 "Gazety Bankowej" PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu "The Banker", który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 "Rzeczpospolitej" marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: Polskie | Marek | PKO Bank Polski | najcenniejsze marki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »