Plast-Box zwiększa sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim
Plast-Box - producent opakowań z tworzyw sztucznych w ciągu 9 miesięcy br. zwiększył sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim o 32,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ze względu na uwarunkowania gospodarczej geograficzne tego rejonu Plast-Box dostarcza tam głównie opakowania do produktów spożywczych takich jak glazury czekoladowe, owoce, lody, a także ryby. Polski producent opakowań traktuje tę część Rosji jako rozwojowy rynek, a jednocześnie przyczółek do dalszej ekspansji na Wschód.
- Wciąż poszukujemy możliwości zwiększania sprzedaży na wschodnich rynkach, bo charakteryzują się one dużym potencjałem wzrostu. Dzięki zapotrzebowaniu na wysokiej jakości opakowania i wciąż ograniczonej konkurencji, możemy tam generować znacznie większe dynamiki wzrostu niż na zachodnioeuropejskich rynkach, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące marże. W Obwodzie Kaliningradzkim sprzedajemy produkty w pośrednim systemie dystrybucji. Współpracujemy tam z dwoma partnerami handlowymi, dzięki czemu skuteczniej docieramy do lokalnych odbiorców szukających w pierwszej kolejności rodzimych dostawców. Wciąż widzimy możliwości dalszego rozwoju skali działalności w tej części Rosji, bo nasze produkty cieszą się zainteresowaniem klientów, a dzięki graniczeniu z Polską możemy zapewnić tamtejszym klientom szybkie dostawy i sprawną obsługę - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.
Wschód to jeden z głównych kierunków rozwojowych Plast-Boxu. Sprzedaż do krajów spoza UE w tej części Europy po 3 kwartałach br. wyniosła 49,55 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Jednocześnie, rynki te stanowiły już 63 proc. sprzedaży eksportowej realizowanej w tym okresie przez Plast-Box. Producent posiadający fabryki w Polsce i Ukrainie, należące do czołówki europejskiej pod względem nowoczesności parku maszynowego, jest obecny ze swoimi produktami w 30 krajach, w tym niemal we wszystkich krajach unijnych (głównymi rynkami eksportowymi w UE są Wielka Brytania, Niemcy, Łotwa i Francja). Po 9 miesiącach br. sprzedaż eksportowa realizowana przez Plast-Box stanowiła blisko 70 proc. przychodów.
Opr. MM