Polacy wracają do starych marek
Polacy mają sentyment do czasów PRL. To dotyczy nie tylko osób starszych. Nadal posiadamy sentyment z tej epoki, a wielu chętnie choć na jakiś czas wróciłby do tamtych czasów. Szczególnie silne są wspomnienia zapachów, smaków i produktów z minionego okresu. Klasycznym przykładem powracającej marki jest Miraculum mówi prezes spółki Monika Nowakowska.
1/ Miraculum stawia na "tradycyjne" sprawdzone marki pamiętające jeszcze czasy PRL, na czym polega ich siła?
To przede wszystkim Pani Walewska, Wars, Lider czy Być Może. Sięgają po nie szczególnie chętnie klienci dojrzali, o tradycyjnym stylu życia. Dla wielu z nich był to pierwszy kosmetyk, z którym zetknęli się w młodości i któremu zostali wierni do dnia dzisiejszego. Śmiało można zatem powiedzieć, że przywiązanie i zaufanie do marki jest dla naszych klientów najważniejszym kryterium, cena odgrywa drugorzędną rolę.
Te marki zresztą ewoluują. To nie są na wprost identyczne produkty jak w czasach PRL. Marki te cieszą się wysoką rozpoznawalnością i mają duży, ciągle niewykorzystany potencjał, również adresowany do klientów nie mających sentymentu do PRL. W tym do klienta młodszego i zamożniejszego.
Dlatego naszym celem jest dalszy rozwój wspomnianych marek, głównie poprzez odmłodzenie grupy docelowej, do której kierujemy nowe serie, choćby Wars ZERO czy Sensitive. W komunikacji z młodszym klientem akcentujemy fakt, że oczywiście posiadamy wieloletnią tradycję i doświadczenie w opracowywaniu kosmetyków, ale dodatkowo bazujemy na nowoczesnych technologiach, inwestujemy w receptury, opakowania, dlatego nasze kosmetyki posiadają bardzo wysoką jakość i skuteczność działania.
2/ Kierowana przez Panią spółka zgodnie z trendami zaczyna bardziej doceniać mężczyzn na tym rynku czy to początek poważniejszych decyzji dotyczących tych klientów?
Badanie konsumenckie, wskazują, iż kupowanie kosmetyków przestało być domeną kobiet, mężczyźni coraz chętniej deklarują zakupy produktów kosmetycznych, tj. 82 %. (źródło PMR Research). Ponadto panowie nie ograniczają się już tylko do typowo "męskich" kategorii związanych z goleniem. Rośnie liczba przedstawicieli płci męskiej sięgających po kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, a także do pielęgnacji włosów. Świadczy to o zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w zachowaniach konsumenckich Polaków - zgodnych zresztą z trendami ogólnoświatowymi. Firma Miraculum specjalizuje się w męskiej perfumerii i produktach do i po goleniu. Kategoria produktów męskich odnotowuje mocne wzrosty, stanowiąc potencjalny kierunek rozwoju branży kosmetycznej. Chcemy wykorzystać ten trend, dlatego krok po kroku wprowadzamy nowe produkty, odświeżamy i rozwijamy istniejące marki. Rok 2016 będzie obfitował w nowości również dla panów.
3/ Czy nie obawia się Pani podatku od handlu?
Czy podatek ten uderzy w Miraculum? Zapewne nie bardziej niż w naszą konkurencję. Po pierwsze dlatego, że naszym głównym źródłem dystrybucji są obecnie drogerie, a nie hipermarkety. Nie da się zaprzeczyć, że drogerie w znacznym stopniu działają w formie sieci handlowych, ale jednak nie wszystkie. Po drugie, broni nas wysoka rozpoznawalność i przywiązanie klientów do naszych marek. Mamy więc nadzieję obronić się przed tym podatkiem.
mzb
Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2015
_ _ _ _ _ _
Kilka słów o kultowych markach:
Pani Walewska
45 lat temu Miraculum wprowadziło na rynek polski PANIĄ WALEWSKĄ - jedną z najbardziej znanych polskich marek kosmetycznych. Nazwa pochodzi od nazwiska Marii Walewskiej, polskiej arystokratki żyjącej na przełomie XVIII i XIX wieku, w której zakochał się Napoleon Bonaparte. Inspiracją do powstania serii była popularna komedia kostiumowa z 1966 roku pt. "Marysia i Napoleon" w reżyserii Leonarda Buczkowskiego, w której główne role zagrali Beata Tyszkiewicz (Pani Walewska) oraz Gustaw Holoubek (Napoleon Bonaparte).
Pani Walewska to wysokiej jakości preparaty przygotowane z myślą o cerze dojrzałej, zapewniają skórze kompleksową pielęgnację, ułatwiając walkę o młodość. Marka cały czas jest udoskonalana i wzbogacana o nowe preparaty. Panią Walewską tworzą linie pielęgnacyjne: Classic oraz Gold Collection. A także Perfumy z serii: Classic, Gold, White, Noir, Sweet Romance.
WARS Wars powstał w 1972 roku i był obowiązkowym, wręcz "elitarnym" kosmetykiem "każdego eleganckiego Polaka". Przez lata produkt ewaluował pod względem wizerunku, stając się popularną marką do golenia.