Polski Cukier wdroży system ComArch EGERIA
ComArch podpisał umowę na wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania ComArch EGERIA z Krajową Spółką Cukrową S.A. w Toruniu. W ramach podpisanej umowy o wartości około 3,5 mln zł ComArch wdroży własny system informatyczny, udzieli licencji i dostarczy niezbędną infrastrukturę sprzętowo - serwerową.
Zintegrowany system informatyczny ComArch EGERIA będzie miał na celu zdefiniowanie, udokumentowanie i zoptymalizowanie procesów gospodarczych zachodzących w spółce, poprawę szeroko rozumianej produktywności firmy, ekonomizację czasu, polepszenie procedur obsługi klientów zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, a także zapewnienie spójności i integralności danych a przez to ciągłości pracy i obsługi informatycznej przedsiębiorstwa.
Istotnym czynnikiem w projekcie będzie zintegrowanie koncernu w zakresie przepływu informacji o charakterze finansowo-księgowym i logistyczno-sprzedażowym. Jest to szczególnie istotne w kontekście zmian, jakim podlega obecnie struktura organizacji, co związane jest z przejmowaniem i inkorporowaniem kolejnych cukrowni o różnym statusie zarówno organizacyjnym jak i informatycznym. Powoduje to, że struktura objęta systemem informatycznym staje się coraz bardziej skomplikowana.
ComArch udzieli licencji na 246 użytkowników. Wdrożonymi modułami będą: Księga Główna, Należności - Zobowiązania, Środki Trwałe, Gospodarka Materiałowa, Sprzedaż, Zamówienia oraz Rachunkowość Zarządcza.
Krajowa Spółka Cukrowa SA powstała w sierpniu 2002 roku w wyniku konsolidacji trzech spółek cukrowych Skarbu Państwa. Utworzono ją na bazie Mazowiecko-Kujawskiej Spółki Cukrowej SA w Toruniu. Koncern w ramach całej struktury zatrudnia około 6500 pracowników.
ComArch EGERIA to nowoczesny modułowy system klasy ERP, wspomagający zarządzanie średnim i dużym przedsiębiorstwem. Funkcjonalność systemu obejmuje: Finanse-Księgowość, Controlling, Kadry, Produkcja, Logistyka i Spedycja. Istnieje możliwość jego rozbudowy o dedykowane oraz branżowe moduły, zapewniające dostosowanie do indywidualnych potrzeb klienta. System jest zaprojektowany i wykonany w oparciu o najnowszej generacji narzędzia Oracle. W ostatnim czasie zakończone zostało wdrożenie ComArch EGERIA w Narodowym Banku Polskim.