Polski gigant odzieżowy pokazał wyniki i plany. Stawia na jedną markę
Grupa LPP - właściciel marek Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House - miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 276 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 110 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Jest to wynik nieco niższy od oczekiwań - analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 282,7 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł, a EBITDA (zysk przed odliczeniem należnych odsetek, podatków i przed amortyzacją) wyniosła 795 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 399,2 mln zł zysku operacyjnego i 771,8 mln zł EBITDA.
Przychody grupy LPP wyniosły 4,306 mld zł (wzrost o 18,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,42 mld zł. Jak podała spółka, w walutach stałych wzrost sprzedaży wyniósł 25,5 proc. rdr.
Jak podano, sprzedaż offline, czyli w sklepach stacjonarnych, wzrosła w I kwartale o 21,5 proc. (tu pomogły wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych, tj. istniejących co najmniej rok, a także otwarcie 112 nowych sklepów), a sprzedaż online wzrosła o 23,3 proc. rdr (zdaniem spółki, przyczyniły się do tego rozwój aplikacji mobilnych i szersza oferta).
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,5 p.p. do 52,1 proc. Jak podano, wzrost marży to efekt m.in. niższych nominalnie kosztów zakupów kolekcji, korzystnego kursu USD/PLN i mniejszych akcji promocyjnych.
Przed rokiem LPP miało 3,639 mld zł przychodów, 231 mln zł EBIT i 551 mln zł EBITDA.
Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 17,8 proc. rdr do 1,823 mld zł.
Grupa LPP podała, że podtrzymuje cel osiągnięcia w roku finansowym 2024 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży.
Spółka zakłada zwiększenie powierzchni handlowej o 25 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.
Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł - z tego większość, bo 1,2 mld zł, przeznaczona zostanie na sklepy. W I kwartale CAPEX (nakłady inwestycyjne) grupy wyniósł 286 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rdr.
Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.
"W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży rdr w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale" - napisano w raporcie.
Grupa planuje otworzyć w II kwartale ok. 130 salonów. Podtrzymuje plan otwarć ok. 700 salonów w całym roku.
Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 2382 sklepy, o 337 więcej w porównaniu z końcem kwietnia 2023.