Polski gigant odzieżowy pokazał wyniki i plany. Stawia na jedną markę

Grupa LPP - właściciel marek Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House - miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 276 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 110 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Jest to wynik nieco niższy od oczekiwań - analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 282,7 mln zł zysku.

Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł, a EBITDA (zysk przed odliczeniem należnych odsetek, podatków i przed amortyzacją) wyniosła 795 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 399,2 mln zł zysku operacyjnego i 771,8 mln zł EBITDA.

LPP ze wzrostem sprzedaży w sklepach stacjonarnych i w internecie

Przychody grupy LPP wyniosły 4,306 mld zł (wzrost o 18,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,42 mld zł. Jak podała spółka, w walutach stałych wzrost sprzedaży wyniósł 25,5 proc. rdr.

Jak podano, sprzedaż offline, czyli w sklepach stacjonarnych, wzrosła w I kwartale o 21,5 proc. (tu pomogły wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych, tj. istniejących co najmniej rok, a także otwarcie 112 nowych sklepów), a sprzedaż online wzrosła o 23,3 proc. rdr (zdaniem spółki, przyczyniły się do tego rozwój aplikacji mobilnych i szersza oferta).

Reklama

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,5 p.p. do 52,1 proc. Jak podano, wzrost marży to efekt m.in. niższych nominalnie kosztów zakupów kolekcji, korzystnego kursu USD/PLN i mniejszych akcji promocyjnych.

Przed rokiem LPP miało 3,639 mld zł przychodów, 231 mln zł EBIT i 551 mln zł EBITDA.

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 17,8 proc. rdr do 1,823 mld zł.

Grupa LPP podała, że podtrzymuje cel osiągnięcia w roku finansowym 2024 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży.

LPP nie ustaje w rozwijaniu sieci sklepów, stawia na markę Sinsay

Spółka zakłada zwiększenie powierzchni handlowej o 25 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.

Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł - z tego większość, bo 1,2 mld zł, przeznaczona zostanie na sklepy. W I kwartale CAPEX (nakłady inwestycyjne) grupy wyniósł 286 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rdr.

LPP

17 260,0000 +380,0000 2,25% akt.: 24.06.2024, 14:56
  • Otwarcie 16 810,0000
  • Max 17 260,0000
  • Min 16 800,0000
  • Kurs odniesienia 16 880,0000
  • Suma wolumenu 1 037
  • Suma obrotów 17 760 350,00
  • Widełki dolne 15 130,0000
  • Widełki górne 18 490,0000
Zobacz również: CCC CDRL ESOTIQ

Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.

"W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży rdr w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale" - napisano w raporcie.

Grupa planuje otworzyć w II kwartale ok. 130 salonów. Podtrzymuje plan otwarć ok. 700 salonów w całym roku.

Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 2382 sklepy, o 337 więcej w porównaniu z końcem kwietnia 2023.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: LPP | RESERVED | wyniki | sinsay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »