Polskie Coccodrillo kupiło białoruski Buslik

Polska spółka CDRL (Coccodrillo) kupiła pakiet kontrolny w Handlowo-Przemysłowej Grupie West Ost Union z Białorusi, zarządzającej supermarketami Buslik - poinformowała w piątek agencja Interfax-Zachód, powołując się na Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju.

EBOR sprzedał 22,95 proc. swoich akcji WOU inwestorowi strategicznemu - CDRL. Polska firma jest teraz właścicielem pakietu większościowego Buslika.

2,55 proc. akcji WOU odkupił od EBOR dyrektor generalny Buslika i jego mniejszościowy udziałowiec.

EBOR kupił akcje WOU w 2009 roku i - jak poinformowano w komunikacie - od tamtego czasu sieć sklepów z towarami dla dzieci Buslik urosła ponad pięciokrotnie. Teraz posiada 46 sklepów w całym kraju, w tym 17 w Mińsku.

Białoruska sieć oferuje produkty dla dzieci do lat 12, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, żywność, akcesoria dla niemowląt, kosmetyki, zabawki i meble.

Reklama

Już w listopadzie CDRL informowała, że uzgodniła warunki zakupu w sumie 90 proc. udziałów w WOU za 6,39 mln dol.

"Blisko połowa sprzedaży eksportowej, którą obecnie generujemy, pochodzi z Białorusi; dzięki przejęciu będziemy mogli zwiększyć rozmiar przychodów z tego kraju, m.in. przez rozszerzenie oferty asortymentowej na tym rynku. Wprowadzimy pełny katalog odzieży Coccodrillo do sieci Buslik, a także rozszerzymy kanały sprzedaży hurtowej w małych miastach" - zapowiadał w listopadzie prezes CDRL Marek Dworczak, cytowany w komunikacie firmy.

- Przejęcie podmiotu na Białorusi podwoi rozmiar naszej spółki i przyspieszy jej rozwój za granicą. Połącznie monobrandu Coccodrillo i supermarketu Buslik ma ogromny potencjał wzrostu w krajach ościennych, jak Rosja czy Kazachstan - mówił Dworczak.

Jak pisze Interfax, w maju br. z zamiarem kupna białoruskiej sieci nosił się czołowy rosyjski sprzedawca artykułów dziecięcych Dietskij Mir.

Sprawdź bieżące notowania CDL na stronach BIZNES INTERIA.PL

Historia CDRL S.A. sięga początku lat 90., kiedy Marek Dworczak i Tomasz Przybyła rozpoczęli działalność na rynku odzieżowym. Obaj przedsiębiorcy od początku nastawieni byli na dystrybucję ubrań dziecięcych. Był to wówczas niezagospodarowany i perspektywiczny sektor polskiego rynku. Prawdziwy przełom nastąpił w roku 2003, kiedy doszło do połączenia prowadzonej przez Marka Dworczaka spółki Marco z firmą Remi, której właścicielem był Tomasz Przybyła. W efekcie powstało Coccodrillo Sp. z o. o. Wspólnicy postanowili razem rozwinąć nowe przedsiębiorstwo i rozwinąć działalność także poza granicami Polski. Dziś można powiedzieć, że się to udało. Po drodze jednak miało miejsce wiele istotnych wydarzeń. Najważniejsze z nich z to pewnością stworzenie marki Coccodrillo, będącej owocem współpracy obu prezesów CDRL oraz ich własnych rodzinnych doświadczeń. Jako młodzi rodzice doskonale wiedzieli, czego potrzeba ich dzieciom i potrafili zaobserwować, jak szybko potrzeby te ewoluują. Wraz z narodzinami marki ustalono także najważniejsze zasady dotyczące prowadzenia przedsiębiorstwa. Obowiązują one do dziś. Kolejny warty odnotowania i ważny fakt miał miejsce 26 maja 2008 r., kiedy Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o zmianie nazwy spółki na CDRL Sp. z o. o. Przy tej okazji oficjalnie przeniesiono także siedzibę do świeżo ukończonego obiektu w Pianowie koło Kościana. 18 lipca 2011 r. podjęta została uchwała o przekształceniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, przyjęto jej statut i wybrano członków zarządu. Wpis przekształconej spółki do rejestru KRS nastąpił 3 sierpnia 2011 r. W październiku 2014 CDRL S.A. uchwałą Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, akcje spółki zostały dopuszczone do obrotu giełdowego. Mimo różnych zmian na jakie decydowała się spółka by lepiej konkurować na polskim i zagranicznych rynkach, pozostała wierna podstawom, dzięki którym odniósł sukces. Przedmiotem działalności CDRL S.A. pozostaje projektowanie i sprzedaż odzieży oraz obuwia dla dzieci i młodzieży. Sieć detalicznych salonów własnych Emitenta prowadzona jest poprzez tzw. spółki zależne. Zajmują się one tworzeniem i utrzymywaniem sklepów sprzedających wyroby pod marką Coccodrillo oraz innego asortymentu oferowanego przez Emitenta. Obecnie sieć sprzedaży liczy niemal 500 salonów. W Polsce zlokalizowane są 242 salony, pozostałe między innymi w Austrii, Czechach,Portugali, Słowacji, Rumuni, krajach bałtyckich, na Węgrzech. W 2018 r. w Niemczech otwarty został pierwszy salon pod szyldem marki Coccodrillo. Poza granicami Uni Europejskiej salony marki Coccodrillo znależć można także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii, Kazachstanie czy Brazylii. Dodatkowo w roku 2010 uruchomiony został sklep internetowy Coccodrillo. Sprzedaż tym kanałem dystrybucji stale się rozwija zarówno w Polsce jaki i Czechach oraz Niemczech. W maju 2015 r. powstała nowa platforma sklepu internetowego coccodrillo.eu. Różni się ona od poprzedniej wizualnie, ale również rozbudowana została o nowe funkcje. Obecnie sklep internetowy występuje w 6 odsłonach: polskiej, angielskiej, czeskiej, słowackiej oraz niemieckiej i austriackiej. W roku 2017 oddana została do użytku nowoczesna hala magazynowa o powierzchni 2610 m2 . Obecnie trwają prace nad budową kolejnego obiektu.
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »