Ponad 100 mln złotych zysku PKO Ubezpieczenia za 2020 rok

PKO Ubezpieczenia zamknęło 2020 rok z rekordowym dla Towarzystwa zyskiem netto w wysokości 101,1 mln złotych. Wskaźnik rentowności kapitału własnego wyniósł 22,6 proc., a wskaźnikiem wypłacalności Solvency II 238 proc. dla spółki majątkowej oraz 196,5 proc. dla spółki życiowej.

- Ubiegły rok był dla nas zdecydowanie czasem wyzwań. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i przebiliśmy barierę 100 milionów zł zysku netto. Udało nam się także zachować bardzo dobre parametry finansowe - zarówno współczynniki wypłacalności, jak również ROE. Z jednej strony, ze względu na Covid-19, istotnie zmieniliśmy model pracy na tryb rozproszony, z drugiej weszliśmy na falę intensywnego rozwoju. Cieszę się, że z sukcesem to pogodziliśmy - mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.

Wynik finansowy netto PKO Ubezpieczenia za 2020 rok był o ponad 16 proc. lepszy niż w 2019 roku. Spółki wchodzące w skład Towarzystwa zebrały łącznie 836,7 mln zł składki przypisanej brutto - 318,9 mln zł w spółce życiowej oraz 517,9 mln zł w spółce majątkowej.

Reklama

Towarzystwo wraz z PKO Bankiem Polskim wdraża nową strategię sprzedaży ubezpieczeń samodzielnych, co ma służyć wzmocnieniu pozycji PKO Ubezpieczenia na rynku. W ciągu najbliższych pięciu lat PKO Ubezpieczenia chce obsługiwać co najmniej 3 mln klientów banku w tym segmencie.

- Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług. Tworzymy ekosystem usług, nie tylko finansowych, skupionych na intuicyjnej w obsłudze platformie. Ważnym filarem tej strategii są spółki należące do grupy kapitałowej, które dostarczają najlepsze w swoich dziedzinach produkty i które wspólnie zmieniają PKO w Bank Przyszłości - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Motorem napędowym rozwoju PKO Ubezpieczenia jest bliska współpraca z bankiem oraz pozostałymi spółkami grupy kapitałowej PKO - w szczególności z PKO Leasing.

PKO Ubezpieczenia we współpracy z bankiem realizuje strategię rozwoju nowego modelu ubezpieczeń samodzielnych, w szczególności ubezpieczeń najbardziej powszechnych - mieszkaniowych i komunikacyjnych. Nowy model zakłada zmiany w ofercie, ale też w dystrybucji, obsłudze czy komunikacji marketingowej. Dzięki temu polisy spółek grupy kapitałowej PKO mają być dla klientów banku ofertą ubezpieczeniową pierwszego wyboru. Planowane uruchomienie nowych ubezpieczeń mieszkaniowych, w nowym modelu ma nastąpić jeszcze w tym roku.

- Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu. Wspólnie z naszą siostrzaną spółka PKO Leasing rozbudowujemy ofertę ubezpieczeń, w szczególności komunikacyjnych. Już niebawem istotnie poszerzymy dystrybucję ubezpieczeń komunikacyjnych, uruchamiając naszą ofertę dla nowych klientów PKO Leasing. Będziemy dalej wspólnie szukać synergii i obszarów wzrostu w zakresie dystrybucji i obsługi klienta - wskazuje Sławomir Łopalewski.

d.e.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »