PPWK chce być firmą dywidendową

- 20 proc. zysku chciałoby przeznaczać na dywidendę Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych od 2007 r. - Buy backu nie będzie, bo firma zostaje na giełdzie.

- 20 proc. zysku chciałoby przeznaczać na dywidendę Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych od 2007 r. - Buy backu nie będzie, bo firma zostaje na giełdzie.

W grudniu ubiegłego roku prezes PPWK (firma sprzedaje mapy i atlasy pod marką Copernicus i rozwiązania nawigacyjne Navigo) zapowiedział, że do końca marca daje sobie czas na przeprowadzenie ważnej akwizycji. Nie wykluczał, że jeśli mu się to nie uda, PPWK przeprowadzi buy-back i wyjdzie z giełdy. Marzec skończył się w piątek i raczej nie ma ryzyka, że wydawnictwo kartograficzne zniknie z warszawskiego parkietu.

- Zarząd nie będzie proponował skupu akcji. Będziemy rozwijać firmę realizując strategię polegającą na fuzjach i przejęciach w segmencie informacji geograficznej - mówi dziś Rafał Berliński, prezes spółki. Chce finansować te plany zarówno z części pieniędzy, które wydawnictwo dostało za spółkę zależną GeoInvent (równowartość 25 mln zł), jak i emitując akcje.

Reklama

Zgodnie z tym, co mówił nam w grudniu, PPWK interesują dwa rodzaje firm: wydawnicze, komplementarne w stosunku do oferty spółki, bądź technologiczne, których rozwój mógłby się odbywać dzięki bazie danych PPWK i technologii Navigo.

Według prezesa, PPWK jest bliska podpisania listu intencyjnego, na podstawie którego najpóźniej jesienią sfinalizuje transakcję o wartości ok. 10 mln zł. Przejmie raczej składniki majątku, a nie udziały firmy, z którą prowadzi rozmowy.

Pierwszych informacji na temat tego projektu można spodziewać się w ciągu 4-5 tygodni. Choć zarząd PPWK nie podpisał jeszcze żadnych dokumentów i jest przed due diligence, R. Berliński ocenia, że ryzyko niepowodzenia operacji jest niewielkie. Transakcja ma przynieść skokowy wzrost przychodów i nie odbije się negatywnie na marży PPWK.

Przedsiębiorstwo ma na celowniku jeszcze dwa inne, o wiele mniej zaawansowane projekty. Jeden z nich, jak ocenia R. Berliński, mógłby zostać przeprowadzony częściowo za akcje PPWK.

Prezes ujawnił w piątek, że zarząd zarekomenduje radzie nadzorczej PPWK wypłatę 50 groszy dywidendy na akcję z zysku, który firma wypracowała w 2005 r. Licząc według czwartkowego zamknięcia, stopa dywidendy płaconej przez wydawnictwo to ok. 5,5 proc. Od 2007 r. spółka planuje wypłacać akcjonariuszom 20 proc. zysku.

Zgodnie z tym, co R. Berliński mówił nam w grudniu, celem PPWK jest, aby marka Copernicus w ciągu kilku lat stała się silnym brandem w branży turystycznej, która decydowałaby o wyborach konsumentów. PPWK myśli też o zbudowaniu portalu i pośrednictwie w sprzedaży usług turystycznych.

Urszula Zielińska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: firma | chciał | przedsiębiorstwo | wydawnictwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »