Prezerwatywy idą w świat

O blisko 17% wzrósł kurs Unimilu po ogłoszeniu przez spółkę strategii zakładającej m.in. wejście na rynek chiński i wypłatę dywidendy w wysokości kilku złotych na akcję.

O blisko 17% wzrósł kurs Unimilu po ogłoszeniu przez spółkę strategii zakładającej m.in. wejście na rynek chiński i wypłatę dywidendy w wysokości kilku złotych na akcję.

Największy producent prezerwatyw w Europie - Unimil - przedstawił wczoraj plany. Inwestorzy przyjęli zapowiedzi zwiększonym popytem na papiery spółki. Pół godziny po rozpoczęciu konferencji prasowej, na której firma zaprezentowała strategię, kurs i obroty jej akcjami na GPW zaczęły gwałtownie rosnąć. Półtorej godziny później dzienne maksimum wyniosło 32,1 zł. Na zamknięciu sesji za akcje płacono po 31,6 zł, po wzroście o 16,6%. Właściciela zmieniło 6,4 mln papierów.

Ekspansja na świecie

Jednym z głównych elementów nowej strategii Unimilu jest rozszerzenie działalności grupy na rynkach zagranicznych. - Na polskim rynku mamy już silną pozycję lidera i praktycznie brak już możliwości dalszego rozwoju. Dlatego poszliśmy w świat, na rynki o dużym potencjale - mówi Grzegorz Winogradski, prezes Unimilu. Zapowiedział wejście na rynek chiński, gdzie spółka chce osiągnąć 10-proc. udział w kategorii prezerwatyw luksusowych. Firma rozważa również wejście do Ameryki Południowej. Zamierza też zwiększyć dostawy dla lidera rynku Ameryki Północnej (produkcja na zasadzie outsourcingu) oraz znacznie zwiększyć - w ciągu 5 lat - udziały w Europie Zachodniej (m.in. dzięki wprowadzeniu dodatkowej, tańszej marki Conamore). Np. w Niemczech, drugim co do ważności rynku pod względem sprzedaży, Unimil chce w ciągu trzech lat podwoić udział w rynku do 22%.

Reklama

Nie tylko prezerwatywy

W Polsce, oprócz poszerzenia oferty prezerwatyw, Unimil planuje wprowadzenie do sprzedaży pod swoją marką środków higieny intymnej oraz zawierających afrodyzjaki. Te pierwsze, firmowane przez Condomii (niemiecką spółkę zależną) lub jako marki prywatne mają trafić również na rynek niemiecki. Spółka zapowiada próbę wprowadzenia tam również produktów kosmetycznych z afrodyzjakami. Przynajmniej część tych środków miałaby być produkowana w zakładach w Erfurcie.

Chcą się dzielić zyskiem

- Wystąpimy na walnym zgromadzeniu z propozycją wypłaty dywidendy. Będzie to kilka złotych na akcję - powiedział prezes Winogradski, nie podając szczegółów. Za zakończony w czerwcu 2005 rok obrachunkowy Unimil wypłacił dywidendę w wysokości 0,5 zł na walor. Prezes dodał, że nie wyklucza też skupu przez spółkę własnych akcji, w celu umorzenia w przypadku braku możliwości wypłaty dywidendy.

Koniec trendu spadkowego. Wczorajsza zwyżka należy do najsilniejszych w całej historii notowań Unimilu. Ten wyskok może świadczyć o tym, że najgorsze akcjonariusze spółki mają już za sobą. Z drugiej strony, trwała zwyżka notowań będzie zależeć od poprawy wyników finansowych, które jak dotąd - z kwartału na kwartał - były coraz gorsze.

W średnim terminie do optymizmu skłania sygnał kupna w postaci przebicia linii trendu spadkowego trwającego od ponad roku. W tym czasie walory Unimilu przeceniono o ponad połowę. Po wczorajszym sygnale trend spadkowy można uznać za zakończony. W niedługim czasie notowania mogą dotrzeć w okolicę 34-35 zł. Tam właśnie znajduje się strefa oporu wynikająca z serii lokalnych szczytów i dołków z okresu od maja do września. Te dość optymistyczne prognozy trzeba będzie zrewidować, jeżeli szybko wygra pokusa realizacji zysków, a kurs spadnie poniżej 30 zł, czyli listopadowego szczytu.

Trwałej poprawy notowań spodziewać się będzie można dopiero, gdy dojdzie do przełomu w wynikach finansowych. Obecnie wskaźnik Cena/Zysk dla Unimilu przekracza 20, co nie pozwala zaliczyć spółki do tanich. Długotrwały spadek kursu nie pozwolił obniżyć C/Z - na koniec ub.r. wynosił on niemal tyle samo, ile obecnie. To konsekwencja szybkiego spadku zysków.

Tomasz Hońdo, Krzysztof Grad

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: "Ida" | świat | rynek chiński | dywidenda | chiński | prezerwatywy | 'Ida' | wejście | prezerwatywa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »