Reklama

Przejęcie SCOT Sp. z o.o. przez Black Point S.A.

Notowana na rynku NewConnect wrocławska spółka Black Point, będąca jednym z liderów polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku, przejmie 100 proc. udziałów w spółce SCOT Sp. z o.o. Planowana transakcja ma być zrealizowana do 28 września 2012 roku.

SCOT jest wyspecjalizowanym dystrybutorem materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących pod markami producentów urządzeń (OEM - Original Equipment Manufacturer), a także właścicielem i dystrybutorem własnej marki kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych do druku - "Printé". Obrót spółki SCOT w 2011 roku wyniósł 167 mln PLN, zaś skonsolidowany obrót Grupy Black Point wyniósł w tym okresie 71 mln zł.

Transakcja jest zgodna ze strategią Spółki mającą na celu rozwój Grupy Kapitałowej Black Point. Przejęcie SCOT w istotny sposób zmieni strukturę rynku kompatybilnych materiałów do druku, czyniąc z powiększonej Grupy Black Point lidera na rynku krajowym. Pomimo iż w pewnych obszarach Black Point i SCOT są konkurentami, pod względem działań rynkowych i aspektów operacyjnych dobrze się uzupełniają. Do kluczowych kompetencji Spółki Black Point, tj. wysokojakościowej produkcji własnej oraz zarządzania marką "BLACK POINT", SCOT dołoży silne kompetencje dystrybucyjne i logistyczne, które wpłyną na zdynamizowanie handlu całej Grupy Black Point. Ponadto, "Printé", aktualnie jedna z trzech najbardziej dynamicznych marek alternatywnych, stanie się marką środka, uzupełniającą portfolio produktowe Grupy, przeznaczoną do konkurencji z markami alternatywnymi, której konieczność wprowadzenia widzieliśmy od trzech kwartałów. Zdiagnozowaliśmy wiele obszarów synergii zarówno kosztowych jak i przychodowych, których wdrożenie pozwoli Grupie skutecznie konkurować na rynku polskim oraz w Europy Środkowej i Wschodniej, a akcjonariuszom przyniesie wzrost wartości Spółki - mówi Black Point, Kamila Yamasaki.

Reklama

Przejęcie SCOT jest największą operacją tego typu zrealizowaną przez spółkę notowaną na NewConnect od początku funkcjonowania tego rynku. Dzięki akwizycji SCOT, Grupa Black Point wchodzi do ligi spółek o największych przychodach spośród podmiotów z NewConnect - mówi Szczepan Czyczerski, wiceprezes PROFESCAPITAL, doradcy transakcyjnego przy zakupie SCOT.

Zarząd planuje organizację konferencji prasowej dla inwestorów, analityków i mediów, na którym przedstawione zostaną szczegóły dotyczące przeprowadzonej operacji i planów powiększonej Grupy Kapitałowej Black Point.

Black Point SA

Jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Od maja 2010 roku akcje Black Point SA są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »