Przychody Coccodrillo wzrosły o 13 proc. w I kwartale 2018 r.
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed rokiem. W omawianym okresie EBITDA ukształtowała się na poziomie 2,26 mln zł wobec 3,57 mln zł.
- Charakterystyką naszej działalności jest sezonowość sprzedaży, która znacząco wpływa na osiągane wyniki. Ze względu na to spodziewamy się poprawy wyniku netto w przyszłych miesiącach i osiągnięcie podobnych lub jeszcze wyższych rezultatów pod koniec kolejnych okresów sprawozdawczych - powiedział prezes Marek Dworczak.
Grupa po raz pierwszy zastosowała nowe standardy MSSF 9 oraz MSSF 15 oraz wprowadziła zmiany zasad polityki rachunkowości, które skutkowały przekształceniem sprawozdań za okresy porównywalne.
Grupa CDRL, w ciągu pierwszych trzech miesięcy br., zanotowała stratę na wyniku netto w wysokości 0,31 mln zł wobec zysku na poziomie 0.92 mln zł w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) w omawianym okresie wyniósł 1,12 mln i spadł o ok. 56 proc. w porównaniu do roku 2017.
W maju br. walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z wyniku roku 2017 w wysokości 6,05 mln zł. Oznacza to, że CDRL SA wypłaci dywidendę w wysokości 1,00 zł za akcję.
Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 51,40 mln zł przychodów i 2,29 mln zł zysku netto w I kwartale 2018 roku. Oznacza to wzrost o odpowiednio 8.6 proc. i 27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 0,32 mln zł i był niższy niż ten, zanotowany w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Na koniec marca 2018 roku w skład grupy wchodziło 499 punktów handlowych. Z tego 244 to sklepy w Polsce, 142 salony zlokalizowane są w innych państwach Unii Europejskiej a 113 - poza nią.
W 2018 spółka realizuje plan optymalizacji krajowych punktów sprzedażowych oraz otwarcie ok. 30 nowych sklepów za granicą.
Opr. MD
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.