Przychody Grodna wzrosły w II Q 2013/2014 o prawie 10 procent
WARSZAWA, 7 października 2013 r. O prawie 10 proc. rok do roku wzrosła w IIQ 2013/2014 sprzedaż Grodna według podanych właśnie przez spółkę szacunkowych danych. Jeden z największych dystrybutorów elektrotechniki w Polsce wypracował 52,6 mln zł przychodów wobec 48,2 mln zł przed rokiem.
Zarząd Grodna przedstawił szacunkową wielkość obrotów w zakończony właśnie II kwartale roku obrachunkowego 2013/14. Wyniosły one 52,6 mln zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Sprzedaż Grodna wzrosła również - o ponad 17 proc. - w odniesieniu do IQ 2013/14.
- Trzeba podkreślić, że dynamika naszego rozwoju na tle rynku jest bardzo satysfakcjonująca. Udaje nam się wypracowywać takie wyniki m.in. dzięki mocno zdywersyfikowanej strukturze odbiorców i poszukiwaniu atrakcyjnych nisz - komentuje Andrzej Jurczak, prezes Grodna. - Mamy unikatowy model biznesowy, który, jak widać, dobrze funkcjonuje nawet w trudniejszych czasach - dodaje.
Jednym z segmentów, który teraz silnie rozwija spółka jest dział produktów dla przemysłu. Tutaj dynamika sprzedaży wyniosła około 25 proc. rok do roku. Odpowiada on za już za ponad 10 proc. przychodów. Kluczową dla Grodna grupą produktową było również oświetlenie LED. - Notujemy w tym segmencie konsekwentny wzrost. Ze względu na swoją energooszczędność LED-y mają coraz większe grono odbiorców, szczególnie wśród zarządzających dużymi powierzchniami komercyjnymi - tłumaczy Jurczak.
Zgodnie z zapowiedziami zarządu, spółka intensywnie pracuje nad nowym dla siebie obszarem fotowoltaiki. Przypomnijmy, że firma jest dystrybutorem tego typu rozwiązań niemieckiego potentata SolarWorld AG.
W minionym kwartale Grodno zbudowało na swoim terenie pokazową instalację, która oprócz funkcji demonstracyjnej, jednocześnie produkuje prąd na użytek własny przedsiębiorstwa. W tym samym czasie certyfikowano kilkunastu instalatorów, którzy współpracują ze spółką. - Wiążemy duże nadzieje z tym segmentem. Efektem wprowadzanych już i koniecznych zmian legislacyjnych związanych z odnawialnymi źródłami energii będzie jego dynamiczny rozwój. My jednak już teraz zauważamy duże zainteresowanie tego typu rozwiązaniami - mówi Jurczak. Teraz Grodno rozmawia z kilkunastoma potencjalnymi inwestorami. Zarząd liczy, że do końca roku rozpocznie dla nich realizację pierwszych projektów.
* Informacje i liczby mają charakter szacunkowy i mogą się różnić od wartości, które zostaną opublikowane w sprawozdaniu finansowym Grodno SA za II kwartał roku finansowego 2013/2014.
Grodno SA to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otwarto pierwszy rodzinny sklep elektryczny na warszawskim Powiślu, który wciąż funkcjonuje. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na handlu hurtowym poprzez sieć 35 hurtowni zlokalizowanych w całym kraju. Najintensywniej Grodno SA działa w województwie mazowieckim, gdzie od wielu lat jest liderem. Dzięki dokonanym akwizycjom spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce.
Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu. Oprócz bogatej oferty towarów - ponad 130 000 produktów - spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną. Firma współpracuje ze wszystkimi liczącymi się producentami osprzętu elektrotechnicznego, m.in. Philips, Schneider Electric, Eaton, Legrand, Osram, TFK, NKT. Jest również oficjalnym dystrybutorem rozwiązań fotowoltaicznych firmy SolarWorld.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze