Przychody i zysk netto AMS wzrosły o 163,8%

W 2000 r. AMS pod względem dynamiki wzrostu zdystansował pozostałe giełdowe spółki sektora medialnego. Podstawowe wskaźniki finansowe firmy, w tym także EBIDTA, zwiększyły się więcej niż o 150%. EPS spółki podniósł się z 2,81 zł w 1999 r. do 3,81 zł na koniec 2000 r.

W 2000 r. AMS pod względem dynamiki wzrostu zdystansował pozostałe giełdowe spółki sektora medialnego. Podstawowe wskaźniki finansowe firmy, w tym także EBIDTA, zwiększyły się więcej niż o 150%. EPS spółki podniósł się z 2,81 zł w 1999 r. do 3,81 zł na koniec 2000 r.

Zysk netto poznańskiego Art Marketing Syndicate wyniósł 16 mln zł, co w porównaniu z wynikiem za 1999 r., bez uwzględnienia odpisu wartości przejętego przez AMS Mercuriusa, oznacza wzrost o 163,8%. Przychody ze sprzedaży spółki po czterech kwartałach wyniosły 189,5 mln zł (wzrost rok do roku - 163,8%), zysk operacyjny 22,4 mln zł (223,7%), a EBIDTA - podstawowy wskaźnik wyceny branży medialnej - 34,4 mln zł (223,8%). - Nasze plany zakładały, że zarówno zysk netto, przychody, jak i zysk operacyjny będą o 3-4% wyższe - ujawnił Tomasz Kawka, prezes AMS.

Reklama

Spółka ma ambitne plany na 2001 r. Poinformuje o nich w niedługim czasie.Według informacji PARKIETU, obok głównego udziałowca BB Investment, kontrolującego obecnie ok. 40% akcji spółki, jej akcjonariuszami są m.in. fundusze inwestycyjne należące do grupy Commercial Union, ING Barings, Nationale-Nederlanden. Jak wynika z informacji PARKIETU akcje AMS są także aktywami w portfelu funduszu typu asset management zarządzanym przez Creditanstalt. Niewykluczone że znaczący pakiet (ale ciągle mniejszy niż 5%) pozostaje także w ręku londyńskiego Flemingsa, która to spółka uzupełniała swój portfel o akcje AMS w momencie oferty. Po I poł. ub.r. AMS podjął pierwsze kroki zmierzające do dywersyfikacji źródeł przychodów, co oznacza m.in. stopniowe zmniejszanie udziału billboardów w całkowitych przychodach firmy. W 2000 r. przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej tego nośnika stanowiły 60%.W 2001 r. struktura nakładów na inwestycje ulegnie dalszym zmianom. 49% (o 5% więcej niż dotychczas) spółka przeznaczy na meble ulicy, 43% (o 15% więcej) na wielki format, a zaledwie 8% na billboardy - co w porównaniu z ub.r. stanowi mniej o 12%.Zarówno prezes T. Kawka, jak i prezes BB Investment zaprzeczyli jakoby obecnie prowadzone były rozmowy o sprzedaży lub sfuzjowaniu AMS. - Nie ma ani merytorycznego, ani finansowego uzasadnienia dla poszukiwania inwestora strategicznego czy też, idąc dalej, branżowego - powiedział T. Kawka. - Inwestycja w AMS jest zgodna z przyjętą przez nas długoterminową strategią, w ramach której prowadzimy działalność w sektorach: medialnym, teleinformatycznym i internecie. - powiedział nam Paweł Turno, prezes BB Investment.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »