PTA Grupp przydzielił wszystkie akcje

PTA Grupp AS, estoński producent konfekcji damskiej, przydzielił wszystkie akcje oferowane w ramach oferty publicznej, czyli 6.221.338 akcji, po 19,81 zł za papier. Wartość oferty wyniosła 123,2 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

PTA Grupp AS, estoński producent konfekcji  damskiej, przydzielił wszystkie akcje oferowane w ramach oferty  publicznej, czyli 6.221.338 akcji, po 19,81 zł za papier. Wartość  oferty wyniosła 123,2 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

Oferta była kierowana wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych, polskich i zagranicznych. Na akcje PTA Grupp złożyło zapisy 273 inwestorów.

Oferta publiczna spółki, która jest w trakcie zamiany nazwy na AS Silvano Faschion Group, obejmowała akcje istniejące, sprzedawane przez dotychczasowego głównego akcjonariusza: Alta Capital Partners, fundusz zarejestrowany w Luksemburgu.

Zaraz po tej ofercie spółka zamierza wyemitować 2.052.802 nowe akcje, które zostaną objęte przez Alta Capital Partners. Taką formułę emisji wybrano ze względów technicznych. Dzięki emisji firma zamierza uzyskać ok. 10 mln euro na rozwój sieci handlowej.

Reklama

Przed emisją Alta Capital Partners miał 73,48-proc. udział w kapitale spółki. Po ofercie publicznej będzie mieć 59,29 proc.

Spółka informowała wcześniej, że planuje pierwsze notowanie swoich akcji na GPW do 31 lipca.

PTA Grupp posiada sieć detaliczną, która obejmuje 19 sklepów z odzieżą damską pod marką "PTA", zlokalizowanych na Litwie, Łotwie i Estonii oraz w Rosji. Spółka sprzedaje także bieliznę damską, poprzez sieć 19 sklepów pod marką "Oblicie" zlokalizowanych w Rosji, 20 sklepów pod marką "Milavitsa" na Białorusi, 2 sklepy "Lauma" na Łotwie oraz 7 sklepów "Splendo" w Polsce.

Ponadto, prócz sklepów własnych, istnieje 105 sklepów franczyzowych prowadzonych pod marką Milavitsa w Rosji, na Ukrainie, w Mołdawii, Kazachstanie i innych krajach.

Spółka chce do końca 2010 roku mieć w sumie 300-400 sklepów własnych i franczyzowych.

Prócz sieci sklepów, spółka posiada także 3 zakłady produkujące odzież i bieliznę: w Estonii (Tallin), Łotwie (Liepaja) oraz Białorusi (Mińsk).

W 2006 roku grupa miała 81 mln euro przychodów, 17,9 mln euro EBITDA oraz 7,9 mln euro zysku netto. W I kwartale tego roku przychody wyniosły 23,7 mln euro, EBITDA 4,7 mln euro, a zysk netto 2,1 mln euro.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »