Rynkowa wartość PKO BP sięgnęła 55 mld zł
Rynkowa wartość PKO Banku Polskiego sięgnęła 55 mld zł, co oznacza, że jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW - poinformowało PKO BP w środowym komunikacie. Dodano, że 2017 rok przyniósł bankowi umocnienie pozycji we wszystkich segmentach działalności biznesowej.
"W ciągu ostatnich 12 miesięcy PKO Bank Polski umiejętnie wykorzystywał bardzo dobrą kondycję polskiej gospodarki. Kapitalizacja banku, na poziomie 55 miliardów złotych, pozostawia daleko w tyle nie tylko konkurencyjne banki, ale też spółki ubezpieczeniowe, surowcowe i wydobywcze. Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności biznesowej, systematycznemu poprawianiu struktury naszych wyników i konserwatywnemu podejściu do ryzyka, PKO Bank Polski konsekwentnie umacnia pozycję nie tylko niekwestionowanego lidera polskiej bankowości, ale także najcenniejszej krajowej spółki" - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.
Podkreślił, że wzrost PKO BP wspiera realizacja strategii, w której rok temu bank mocno postawił na wykorzystanie szans, jakie daje cyfryzacja.
Jak wskazano w komunikacie, dominującą pozycję PKO Banku Polskiego - oprócz najwyższej kapitalizacji rynkowej - potwierdzają także bardzo dobre wyniki finansowe.
"Trzeci kwartał 2017 r. bank zakończył najwyższym w sektorze zyskiem na poziomie 902 milionów złotych. Przyczynił się do tego wyraźny wzrost wyniku na działalności biznesowej, który w ciągu trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 9,3 mld zł. PKO Bank Polski jest liderem sektora nie tylko pod względem wysokości wyników i kapitalizacji, ale także pod względem aktywów, które po trzecim kwartale wynosiły 290 mld zł. Dzięki osiąganym w 2017 roku wysokim dynamikom wskaźników biznesowych, PKO Bank Polski umocnił się na pozycji lidera polskiego sektora bankowego, zwiększając dystans do głównych konkurentów" - czytamy.
Jak napisano, PKO BP obsługuje blisko 15 tysięcy klientów korporacyjnych i budżetowych. Jest także partnerem dla czołowych firm z sektora energetycznego, petrochemicznego i telekomunikacyjnego. Obsługuje ponad 4 tysiące jednostek samorządowych i instytucji rządowych szczebla centralnego wraz z jednostkami okołobudżetowymi i powiązanymi. Wśród klientów banku jest osiem z 16 województw.
Bank podkreśla, że zgodnie z realizowaną strategią, PKO BP wzmacnia swoją pozycję w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) obsługując około 440 tysięcy klientów z tego sektora. Bank uruchomił pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, które w nowej formule będzie rozwijało współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Stworzył także Platformę Wsparcia Eksportu, będącą narzędziem ułatwiającym dostęp do niezbędnych informacji polskim firmom działającym poza granicami kraju, a także tym planującym ekspansję na zagraniczne rynki.
Jeśli chodzi o klienta detalicznego, to w ciągu roku przybyło około 300 tys. kont osobistych.
Bank podkreśla, że każdy posiadacz konta ma do dyspozycji serwis transakcyjny i aplikację mobilną umożliwiające dostęp do konta o każdej porze, możliwość płacenia kartą, telefonem, a nawet zegarkiem lub brelokiem z funkcją płatności zbliżeniowej. Ponadto, bank rozwija funkcje aplikacji IKO. W 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO około 35 milionów transakcji. Za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO BP można również m.in. składać wnioski o świadczenie z Programu 500+, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.