Shoper z sukcesem debiutuje na parkiecie w Warszawie
Shoper S.A., lider na polskim rynku dostawców oprogramowania dla branży e-commerce, zadebiutował w piątek 9 lipca 2021 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Po otwarciu notowań akcje spółki kosztowały 54,1 zł, czyli 15 proc. więcej niż cena wyjściowa.
Krakowska spółka Shoper to dziewiąty podmiot, który w tym roku dołączył do grona spółek giełdowych notowanych na GPW i jednocześnie 19 firma z sektora oprogramowania obecna na tym parkiecie. Swoje produkty oferuje w modelu SaaS (ang. Software as a Service).
W ofercie publicznej inwestorzy kupili łącznie ponad 7,5 mln akcji po 47 zł każda, wartość firmy wyniosła więc 1,34 mld zł. Ze względu na tak wysoką kapitalizację, może ona trafić do indeksu mWIG40 lub sWIG80, jako jeden z największych podmiotów w tej grupie.
"To szczególny dzień zarówno w historii spółki, jak i całego rynku kapitałowego w Polsce. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych to wyróżnienie dla całego zespołu za 15 lat intensywnej pracy, ale także duże wyzwanie. Deklaruję, że Shoper nadal będzie wspierał rozwój rodzimej branży IT, tworząc innowacyjne technologie oraz uczestnicząc w procesie digitalizacji naszej gospodarki" - mówi Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper S.A.
Dwie godziny po tym jak rozbrzmiał słynny dzwon sygnalizujący otwarcie giełdowej sesji - cena akcji spółki wynosiła już 57,50 zł. Jednocześnie obroty na akcjach Shoper S.A. wyraźnie przekroczyły 45 mln zł, potwierdzając sukces tego giełdowego debiutu.
Kuśmierz podkreśla, że Polacy słusznie są dumni z potencjału i sukcesów swoich informatyków, jednak ich talent często wykorzystywany jest przez zagraniczne podmioty. Ambicją spółki Shoper jest odwrócenie tego trendu i zaangażowanie polskich specjalistów w tworzenie "biało-czerwonych" technologii.
"Dzięki takim markom jak Shoper, nasza gospodarka ma szansę zacząć wygrywać w globalnym, cyfrowym wyścigu. Dlatego wierzę, że spółka zyska uznanie i wsparcie giełdowych inwestorów oraz nowych akcjonariuszy. Trzymajcie za nas proszę kciuki i współpracujcie z nami" - apelował Marcin Kuśmierz.
Piotr Borowski, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie ds. operacyjnych i regulacyjnych, wspomniał podczas debiutu, że dostrzega wielki potencjał Shoper S.A. i związane z nim perspektywy wzrostu wartości akcji firmy.
"Chciałbym pogratulować spółce spektakularnych sukcesów rynkowych. Jesteście na początku drogi na rynku kapitałowym, zrobiliście pierwszy krok i mam nadzieję, że będziecie wyróżniającym się graczem giełdowym. Wierzę również, że niebawem wejdziecie do głównych indeksów GPW" - mówił Piotr Borowski. Następnie przekazał prezesowi Shoper S.A. dyplom GPW oraz srebrną statuetkę byka, symbolizującą giełdową hossę.
Piotr Borowski przypomniał również, że to właśnie kolejne debiuty są motorem dynamicznego wzrostu warszawskiej giełdy. Aktywizują one bowiem inwestorów do bardziej intensywnego handlu. Dzięki temu GPW pozostaje "giełdą numer jeden" w UE, jeżeli chodzi o przyrost obrotów.
Założona w Krakowie spółka Shoper udostępnia w modelu abonamentowym oprogramowanie oraz usługi pozwalające firmom na szybkie założenie sklepu internetowego, a także wspiera je w dalszych etapach rozwoju sprzedaży on-line. Z proponowanych przez firmę rozwiązań korzysta obecnie już ponad 21 tys. klientów z różnych branż, m.in. tak znane marki jak Wawel, Kanał Sportowy, Pat&Rub, Kruger&Matz czy Agencja Mienia Wojskowego.
Wśród partnerów biznesowych i technologicznych Shoper S.A. znajdują się największe, globalne firmy: Google, Facebook czy Allegro.
W pierwszym kwartale 2021 roku spółka wypracowała 15,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o 71 proc. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w tym czasie o 69 proc. do 5,5 mln zł, a zysk netto o 92 proc. do 4,5 mln zł. Do 2026 roku Shoper S.A. chce zwiększyć bazę swoich użytkowników do 50 tys. sklepów.
Źródło informacji: PAP MediaRoom