Sieć Top Secret poprawiła marżę

Listopadowe obroty Top Secret wyniosły około 21 mln zł. Na sprzedaży nowej kolekcji jesień/zima 2019 uzyskana została jednocześnie wyższa o kilka punktów procentowa marża handlowa niż rok wcześniej. Większy był jednak również udział wyprzedawanych towarów z poprzednich sezonów co spowodował, że łączna marża była na porównywalnym poziomie w ujęciu r./r.

Listopadowe obroty Top Secret wyniosły około 21 mln zł. Na sprzedaży nowej kolekcji jesień/zima 2019 uzyskana została jednocześnie wyższa o kilka punktów procentowa marża handlowa niż rok wcześniej. Większy był jednak również udział wyprzedawanych towarów z poprzednich sezonów co spowodował, że łączna marża była na porównywalnym poziomie w ujęciu r./r.

Sprzedaż towarów Top Secret w listopadzie br. wyniosła łącznie ok. 21 mln zł i była niższa o ok. 7% porównując do listopada poprzedniego roku. Jednocześnie powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec minionego miesiąca zmniejszyła się o 8% r./r. i wyniosła 34,1 tys. m2.

W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 209 mln zł i była ok. 2% niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

"W minionym miesiącu na towarach z kolekcji jesień/zima 2019 po raz pierwszy w tym roku wypracowaliśmy wyższą o kilka punktów procentowych marżę handlową w ujęciu r./r. Ze względu jednak na 11% udział w sprzedaży towarów z poprzednich sezonów w krajowych sklepach Top Secret, wobec 1% rok temu, łączna marża procentowa uzyskana na wszystkich kolekcjach była na porównywalnym poziomie r./r." - powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

Reklama

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w minionym miesiącu wyniosły 2,6 mln zł co oznacza spadek o 27% w ujęciu r./r. Narastająco sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 29,5 mln zł i była ok. 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

"Sytuację w e-commerce w listopadzie lepiej odzwierciedla poziom zamówień klientów, który zmniejszył się o 6% r./r., niż zmiana poziomu sprzedaży, ze względu na przesunięcie momentu zaewidencjonowania sprzedaży towarów zamówionych podczas istotnych akcji promocyjnych Black Friday i Cyber Monday. W 2018 r. akcje te miały miejsce w przedostatnim tygodniu listopada, a zatem sprzedaż została zaewidencjonowana jeszcze w listopadzie. W 2019 r. zamówienia zebrane podczas Black Friday, ze względu na układ kalendarza, zostały wysłane w dużej części już w grudniu, w którym także przypadał już Cyber Monday.

Wyniki listopada są także obciążone transakcją hurtowej sprzedaży towarów z lat ubiegłych. Grupa poniosła na niej stratę w wysokości 0,6 mln zł, co obniży łączną marżę wygenerowaną w tym miesiącu" - dodał Bogusz Kruszyński.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM SA w restrukturyzacji od 18 lipca br. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »