Reklama

Silvair pozyskał 20,1 mln zł brutto

Silvair, producent oprogramowania związanego z tzw. internetem rzeczy, przydzielił 1.184.910 nowych akcji i pozyskał z oferty publicznej 20,1 mln zł brutto - poinformowała spółka w komunikacie.

Silvair Inc., spółka oferująca innowacyjne rozwiązania z zakresu IoT (Internet of Things - Internet Rzeczy) pozyskała z Oferty Publicznej ponad 20 mln zł brutto, środki zostaną przeznaczone na rozwój firmy. Silvair poinformował o przydziale 1.184.910 nowych akcji.

Reklama

W ramach oferty publicznej 34.910 akcji zostało przydzielone inwestorom indywidualnym, a pozostałe akcje - inwestorom instytucjonalnym. Cena emisyjna wyniosła 17 zł za jedną akcję.

"Akcje Silvair zostały przydzielone inwestorom, którzy docenili potencjał naszej spółki i możliwość zarabiania na globalnym rynku Internetu Rzeczy. Natychmiast po zakończeniu oferty publicznej wróciliśmy do naszych zadań i pracujemy nad pozyskaniem kolejnych klientów oraz wdrożeń. Mamy nadzieję, że niebawem przełoży się to na nowe umowy, o których będziemy mogli poinformować. Sądzimy, że zgodnie z założeniami pierwszy dzień notowań akcji Silvair na GPW nastąpi około 30 lipca. "- powiedział Rafał Han, współzałożyciel i prezes (CEO) Silvair.

Środki pozyskane w ramach oferty publicznej, tj. ponad 20 mln zł, zostaną przeznaczone na rozwój Spółki, w tym kontynuację prac związanych z rozwojem technologii oraz produktów Silvair, działania marketingowe skoncentrowane w USA i Unii Europejskiej oraz budowę kanałów dystrybucyjnych, rozbudowę działu odpowiedzialnego za sprzedaż i kontakt z klientem.

Silvair chce oferować swoje produkty na rynku globalnym, ze szczególnym uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych oraz rynków Europy Zachodniej. Źródła przychodów Spółki będą pochodzić w pierwszej fazie ze sprzedaży oprogramowania Silvair Lighting Firmware, a w dalszym etapie z opłat za konfigurację infrastruktury oświetleniowej oraz opłat abonamentowych ze świadczenia usług w ramach Platformy Silvair (zarządzanie siecią lub dodatkowe usługi IoT). Spółka zamierza także dotrzeć do właścicieli i zarządców nieruchomości za pośrednictwem producentów oświetlenia, oraz firm świadczących usługi energetyczne (ESCO).

Silvair współpracuje z największymi producentami komponentów do sprzętu oświetleniowego. Niedawno poinformowała o zawarciu umowy dot. dostawy produktu, usług towarzyszących oraz udzielenia licencji z firmą Fulham, analogiczne porozumienie ma już m.in. firmą Murata Manufacturing.

Internet Rzeczy to koncepcja, w ramach której przedmioty mogą pośrednio lub bezpośrednio gromadzić, przetwarzać lub wymieniać dane za pośrednictwem sieci komputerowej. Innowacją w Bluetooth Mesh jest możliwość połączenia ze sobą wielu różnych urządzeń w duże sieci bezprzewodowe. Rozwiązanie zakłada odejście od modelu, w którym urządzenia muszą łączyć się z urządzeniem centralnym (hub-and-spoke). Nowa technologia opracowana przez Silvair powinna pozwolić na zrewolucjonizowanie komunikacji bezpośrednio pomiędzy urządzeniami na dużych powierzchniach komercyjnych przy zachowaniu bezpieczeństwa transmisji danych oraz wysokiej niezawodności. Oparcie na standardzie Bluetooth Mesh gwarantuje też bezpośrednie połączenie z wszystkimi urządzeniami mobilnymi wyposażonymi w moduł Bluetooth (np. telefony, tablety). Pozwala także na budowanie wielopunktowych sieci czujników umożliwiających pozyskiwanie informacji o samych urządzeniach jak i wykorzystaniu przestrzeni w budynkach.

Zgodnie z raportem "Worldwide Semiannual Internet of Things Spending Guide IDC" wartość rynku IoT w 2020 roku może wynieść już 1,5 bln dolarów. Analitycy firmy Gartner (w publikacji "Top Strategic Predictions for 2018 and Beyond, 2017") zakładają, że już w 2020 r. 95% wszystkich nowych urządzeń będzie już działać w obszarze Internetu Rzeczy.

Silvair rozwija oprogramowanie w ramach tzw. Internetu Rzeczy (IoT - Internet of Things). Jego oferta obejmuje m.in. oprogramowanie do modułów inteligentnego oświetlenia (Silvair Lighting Firmware). Silvair pracuje także nad narzędziami pozwalającymi na analizę i wykorzystanie danych zbieranych przez czujniki zainstalowane w systemach oświetlenia, co umożliwia świadczenie nowych, innowacyjnych usług m.in. w modelu abonamentowym (Platforma Silvair).

Rozwiązania Silvair oparte są na nowym standardzie Bluetooth Mesh, zatwierdzonym w połowie 2017 r. Wiodąca rola spółki i zastosowanie jej autorskich rozwiązań w procesie opracowywania standardu Bluetooth Mesh dają jej uprzywilejowaną pozycję konkurencyjną w procesie komercjalizacji rozwiązań opartych na tej technologii. Silvair zamierza działać na rynku globalnym, ze szczególnym uwzględnieniem Ameryki Północnej i Europy Zachodniej.

Silvair blisko współpracuje m.in. z czołowymi producentami sprzętu oświetleniowego - wśród których są takie firmy jak m.in.: Murata Manufacturing, McWong International, AlphabetLighting, DemandLighting, Danlers, Fulham, Ledeshi, LumEfficient, ERP Power i DG Light.

Spółka jest kontrolowana przez jej założycieli: Rafała Hana, Szymona Słupika, Adama Gembalę oraz Macieja Witalińskiego,. Trzech z nich pełni też kluczowe funkcje w jej kierownictwie.

Spółka Silvair Inc. została utworzona zgodnie z prawem stanu Delaware (USA). z siedzibą pod adresem: 717 Market Street, Suite 100, San Francisco, CA 94103, USA. Ma biuro w Krakowie, w którym pracuje ponad 70 osób, głównie inżynierów, rozwijających technologię i produkty Spółki.

Spółka przewiduje, że pierwszy dzień notowań akcji na GPW nastąpi około 30 lipca.

Spółka posiada centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie, w którym zatrudnia ok. 70 osób. Została utworzona zgodnie z prawem stanu Delaware w Stanach Zjednoczonych, a siedziba spółki znajduje się w San Francisco. W 2017 roku przychody spółki wyniosły 37 tys. USD. Silvair poniósł stratę operacyjną na poziomie 2,3 mln USD oraz stratę netto w wysokości 3 mln USD.

Funkcję globalnego koordynatora oferty publicznej akcji pełni Trigon Dom Maklerski.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »