Śnieżka spodziewa się lepszych wyników

Zdaniem prezesa Śnieżki Piotra Mikruta, w I kwartale widać wyraźną poprawę koniunktury na rynku farb i lakierów, co może być nie tylko wynikiem ciepłej zimy, ale też boomu w budownictwie przekładającego się na rynek wykończeniowy. Dlatego wyniki grupy Śnieżki będą w I kwartale lepsze niż przed rokiem, uważa szef Śnieżki.

Zdaniem prezesa Śnieżki Piotra Mikruta, w I kwartale widać  wyraźną poprawę koniunktury na rynku farb i lakierów, co może być  nie tylko wynikiem ciepłej zimy, ale też boomu w budownictwie  przekładającego się na rynek wykończeniowy. Dlatego wyniki grupy  Śnieżki będą w I kwartale lepsze niż przed rokiem, uważa szef  Śnieżki.

- Wyniki drugiego kwartału pozwolą z większą pewnością stwierdzić, jaki wpływ na obserwowane ożywienie miały sprzyjające warunki atmosferyczne, a w jakim stopniu jest ono efektem poprawiającej się koniunktury - dodał Mikrut.

W pierwszym kwartale 2006 r. grupa Śnieżki miała 3,3 mln zł zysku netto przy 71,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. W całym ub. r. skonsolidowany zysk netto wyniósł 33,2 mln zł przy 411,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Według prezesa, jeśli dobra koniunktura w sprzedaży materiałów wykończeniowych utrzyma się, to Śnieżka będzie mogła osiągnąć w tym roku 10-proc. wzrost przychodów i zysku netto.

Reklama

Śnieżka, poza produkcją w Polsce, posiada dwie fabryki na Ukrainie i jedną na Białorusi. Obecnie około jedna trzecia obrotów grupy pochodzi z eksportu i produkcji zagranicznej. Co czwarty produkt Śnieżki jest sprzedawany na Ukrainie. Dużymi rynkami zbytu produktów firmy są też Białoruś i Rosja.

Śnieżka jest obecnie drugim w Polsce producentem farb i lakierów, za Polifarbem Cieszyn-Wrocław. Swój udział w ujęciu wartościowym szacuje na 15-16 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: śnieżki | śnieżka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »