Softlab dołączył do grupy Asseco

29,5 mln zł kosztował Asseco Poland 96-proc. pakiet akcji, powiązanych ze sobą operacyjnie, spółek Softlab Trade i Softlab. Dzięki akwizycji Asseco Poland, w krótkim czasie, zajęło pozycję jednego z największych graczy na krajowym rynku ERP.

29,5 mln zł kosztował Asseco Poland 96-proc. pakiet akcji, powiązanych ze sobą operacyjnie, spółek Softlab Trade i Softlab. Dzięki akwizycji Asseco Poland, w krótkim czasie, zajęło pozycję jednego z największych graczy na krajowym rynku ERP.

Rynek systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem (ERP) jest w Polsce bardzo rozdrobniony. Według danych IDC. miał w 2004 r. wartość 135 mln USD i rozwijał się w ponad 20-proc. tempie, czyli dwa razy szybciej niż cały rynek IT w naszym kraju. Liderami są przedstawicielstwa zagranicznych koncernów: SAP i Oracle, które jednak koncentrują się na obsłudze największych firm. Z polskich producentów, którzy pracują dla małych i średnich przedsiębiorstw, na czoło wybija się Comarch. W czołówce są jeszcze giełdowe: MacroSoft i Teta oraz niegiełdowy Softlab.

Reklama

Celowa emisja

Taka struktura rynku ułatwia potencjalnym inwestorom, dysponującym odpowiednim zapleczem kapitałowym, mocne wejście (poprzez akwizycje) i w krótkim czasie zdobycie znaczącego kawałka tortu. Asseco Poland (d. Comp Rzeszów) nie ukrywał, że chce zaistnieć na rynku ERP. Żeby sfinansować zaplanowane akwizycje w grudniu ub.r. podniósł kapitał o 0,4 mln akcji i pozyskał ponad 47 mln zł. Kwota miała wystarczyć na przejęcie dwóch wiodących dostawców systemów ERP. Pierwsza akwizycja (Softlabu) kosztowała prawie 30 mln zł. Druga, jak się teraz okazuje, o połowę mniejsza, zostanie sfinalizowana za kilka dni.

Ambitne plany

Asseco Poland chce na bazie Softlabu zbudować centrum kompetencyjne, zajmujące się produkcją oprogramowania dla firm. - Zarząd i zespoły merytoryczne Softlabu będą stopniowo przejmować dotychczasową działalność Asseco Poland na rynku rozwiązań dla przedsiębiorstw - zapowiedział Adam Góral, prezes giełdowej firmy. Taka działalność prowadzona była do tej pory przez spółkę zależną Comp Soft.

Inwestor chce zwiększyć sprzedaż sztandarowego produktu Softlabu (ERP Softlab SQL) w Polsce i wyjść z rozwiązaniem za granicę. - Strategia uzgodniona wstępnie z Asseco przewiduje intensywny rozwój naszych systemów, zwiększenie zespołu programistów i konsultantów, założenie nowych oddziałów w Łodzi i Rzeszowie oraz rozpoczęcie dystrybucji w krajach UE - na początek w Czechach i na Słowacji - oznajmił Romuald Rutkowski, prezes zarządu Softlabu.

Ekspansja w kraju i za południową granicą ma przełożyć się na szybką poprawę wyników spółki. W 2005 r. Softlab osiągnie zysk brutto o wartości 3,5 mln zł, przy sprzedaży na poziomie 17 mln zł. - Liczymy, że przeznaczając większość ubiegłorocznych zysków na inwestycje uda nam się zwiększyć udział w rynku systemów ERP i uzyskać jeszcze lepszy wynik finansowy w roku 2006 - wskazał R. Rutkowski. Nie ujawnił żadnych liczb.

Firma z historią

Softlab to jeden z największych krajowych producentów systemów ERP. Firma powstała w 1989 r. Teraz, oprócz głównej siedziby znajdującej się w Warszawie, Softlab posiada oddziały regionalne w Poznaniu, Gdyni i Krakowie.

Klientami spółki są zarówno duże przedsiębiorstwa dystrybucyjne, centrale handlowe i hurtownie, jak i zakłady produkcyjne. Z oprogramowania Softlabu korzystają m.in. sieć sklepów RTV EURO AGD, Germanos, McDonald?s, WSiP czy kancelarie Sejmu i Senatu.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Asseco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »