Spadła sprzedaż w CCC. Wszystko przez ciepłą jesień
Sprzedaż w obuwniczo-odzieżowej grupie CCC od początku trzeciego kwartału roku obrotowego 2023/2024, czyli w okresie od początku sierpnia do 10 października, spadła o 4 proc. W ujęciu rok do roku - podała grupa w opublikowanym wczoraj raporcie półrocznym. Wszystko przez zbyt ciepłą jesień, ale spółka informuje, że wraz z postępującym ochłodzeniem obserwuje już przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
Flagowa marka grupy, CCC, zanotowała od początku sierpnia do 10 października spadek sprzedaży o 12 proc. rok do roku, a marka eobuwie - o 15 proc. rok do roku. Lepiej radziły sobie natomiast pozostałe marki w portfolio grupy: w HalfPrice sprzedaż wzrosła we wspomnianym okresie o 48 proc. rok do roku, a w Modivo - o 4 proc. rok do roku.
"Sektor handlu detalicznego nadal pozostaje pod wpływem osłabionej i powoli odbudowującej się siły konsumenta" - czytamy w raporcie CCC. “Ponadto, do końca września bieżącego roku sprzedaży nowej kolekcji jesienno-zimowej towarzyszyły skrajnie niesprzyjające warunki pogodowe - ponadprzeciętnie wysokie temperatury, wpływające wprost na skłonność zakupową klientów."
Jak podało CCC, w samym tylko wrześniu ruch klientów w sklepach CCC był niższy o 23 proc. w porównaniu z wrześniem 2022 r.
Z pomocą obuwniczo-odzieżowej marce przychodzi już jednak postępujący spadek temperatur na początku października.
Grupa podała, że w pierwszym tygodniu października zaobserwowała wzrost dynamiki sprzedaży. W efekcie w całej grupie przychody wzrosły o 9 proc. rok do roku (w tym: CCC - bez zmiany, HalfPrice - wzrost o 51 proc., eobuwie - wzrost o 5 proc., Modivo - wzrost o 22 proc.).
Grupa CCC opublikowała pełne wyniki za I półrocze 2023/2024, które obejmuje okres od 1 lutego do 31 lipca. W okresie tym grupa zanotowała 106,6 mln zł straty netto jednostki dominującej, 12,3 mln zł zysku operacyjnego i 4,49 mld zł przychodów. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej strata netto jednostki dominującej wynosiła 252,9 mln zł, na poziomie operacyjnym grupa odnotowała stratę w wysokości 25,2 mln zł, a przychody wyniosły wówczas 4,26 mld zł.
W samym drugim kwartale 2023/2024 (maj-lipiec) grupa CCC miała 33,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 44,3 mln zł straty netto w analogicznym okresie rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 79,3 mln zł wobec 31,3 mln zł zysku przed rokiem. Z kolei przychody grupy wyniosły 2,42 mld zł wobec 2,38 mld zł rok wcześniej.
Na koniec lipca grupa CCC miała łącznie 987 sklepów stacjonarnych, a także platformy sprzedaży online w Polsce i na rynkach zagranicznych.
Grupa CCC jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 2004 r. Obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40, skupiającego 40 spółek o średniej kapitalizacji. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 950 sklepów w 28 krajach.