Spadła sprzedaż w CCC. Wszystko przez ciepłą jesień

Sprzedaż w obuwniczo-odzieżowej grupie CCC od początku trzeciego kwartału roku obrotowego 2023/2024, czyli w okresie od początku sierpnia do 10 października, spadła o 4 proc. W ujęciu rok do roku - podała grupa w opublikowanym wczoraj raporcie półrocznym. Wszystko przez zbyt ciepłą jesień, ale spółka informuje, że wraz z postępującym ochłodzeniem obserwuje już przyspieszenie dynamiki sprzedaży.

Flagowa marka grupy, CCC, zanotowała od początku sierpnia do 10 października spadek sprzedaży o 12 proc. rok do roku, a marka eobuwie - o 15 proc. rok do roku. Lepiej radziły sobie natomiast pozostałe marki w portfolio grupy: w HalfPrice sprzedaż wzrosła we wspomnianym okresie o 48 proc. rok do roku, a w Modivo - o 4 proc. rok do roku. 

Konsumenci wciąż niezbyt skłonni do zakupów

"Sektor handlu detalicznego nadal pozostaje pod wpływem osłabionej i powoli odbudowującej się siły konsumenta" - czytamy w raporcie CCC. “Ponadto, do końca września bieżącego roku sprzedaży nowej kolekcji jesienno-zimowej towarzyszyły skrajnie niesprzyjające warunki pogodowe - ponadprzeciętnie wysokie temperatury, wpływające wprost na skłonność zakupową klientów." 

Reklama

Jak podało CCC, w samym tylko wrześniu ruch klientów w sklepach CCC był niższy o 23 proc. w porównaniu z wrześniem 2022 r. 

Temperatury w dół, sprzedaż w górę

Z pomocą obuwniczo-odzieżowej marce przychodzi już jednak postępujący spadek temperatur na początku października. 

Grupa podała, że w pierwszym tygodniu października zaobserwowała wzrost dynamiki sprzedaży. W efekcie w całej grupie przychody wzrosły o 9 proc. rok do roku (w tym: CCC - bez zmiany, HalfPrice - wzrost o 51 proc., eobuwie - wzrost o 5 proc., Modivo - wzrost o 22 proc.). 

CCC pokazało wyniki po pierwszym półroczu

Grupa CCC opublikowała pełne wyniki za I półrocze 2023/2024, które obejmuje okres od 1 lutego do 31 lipca. W okresie tym grupa zanotowała 106,6 mln zł straty netto jednostki dominującej, 12,3 mln zł zysku operacyjnego i 4,49 mld zł przychodów. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej strata netto jednostki dominującej wynosiła 252,9 mln zł, na poziomie operacyjnym grupa odnotowała stratę w wysokości 25,2 mln zł, a przychody wyniosły wówczas 4,26 mld zł. 

W samym drugim kwartale 2023/2024 (maj-lipiec) grupa CCC miała 33,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 44,3 mln zł straty netto w analogicznym okresie rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 79,3 mln zł wobec 31,3 mln zł zysku przed rokiem. Z kolei przychody grupy wyniosły 2,42 mld zł wobec 2,38 mld zł rok wcześniej. 

Na koniec lipca grupa CCC miała łącznie 987 sklepów stacjonarnych, a także platformy sprzedaży online w Polsce i na rynkach zagranicznych. 

Grupa CCC jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 2004 r. Obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40, skupiającego 40 spółek o średniej kapitalizacji. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 950 sklepów w 28 krajach. 

CCC

93,5000 -1,0500 -1,11% akt.: 02.05.2024, 17:51
  • Otwarcie 94,5500
  • Max 94,9000
  • Min 91,6000
  • Kurs odniesienia 94,5500
  • Suma wolumenu 214 536
  • Suma obrotów 19 973 267,05
  • Widełki dolne 85,1000
  • Widełki górne 104,0000
Zobacz również: CDRL ESOTIQ HARPER
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grupa CCC | obuwie | wyniki sprzedaży | sprzedaż detaliczna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »