Strata netto grupy TVN wyższa od konsensusu

Strata netto grupy TVN, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w III kw. 357,2 mln zł wobec 61 mln zł zysku rok wcześniej i była wyższa od konsensusu na poziomie minus 340,5 mln zł.

Strata netto grupy TVN, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w III kw. 357,2 mln zł wobec 61 mln zł zysku rok wcześniej i była wyższa od konsensusu na poziomie minus 340,5 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w III kw. spadł do 40,1 mln zł z 43,6 mln zł przed rokiem i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 32,6 mln zł.

Przychody grupy wzrosły do 566 mln zł z 533,4 mln zł przed rokiem i były zgodne z konsensusem na poziomie 565,3 mln zł.

Po trzech kwartałach grupa miała 329,8 mln zł straty netto, 250,9 mln zł zysku operacyjnego i 1,87 mld zł przychodów.

- - - - -

Przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły w trzecim kwartale 2011 roku o 26,02 mln zł, czyli o 16 proc. do 185,2 mln zł - podał TVN w raporcie kwartalnym.

Reklama

EBITDA platformy "n" w III kwartale spadła rok do roku o 35 proc. do 5 mln zł. TVN potwierdził cel osiągnięcia dodatniej EBITDA na koniec roku.

Platforma "n" zwiększyła swoją bazę abonencką netto o niemal 32.000 abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2011 r. Jedna piąta wzrostu netto w III kw. we współpracy z Grupą TP. Na dzień 30 września 2011 r. platforma "n" posiadała ponad 858.000 (na koniec czerwca posiadała ponad 826.000).

W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2011 r. platforma "n" odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 61,4 zł w porównaniu do 60,3 zł w analogicznym okresie 2010 r.

TVN podała też, że w III kw. 2011 roku Telewizja Na Kartę (TNK) zwiększyła swoją bazę klientów netto o niemal 6.000 i na dzień 30 września 2011 r. posiadała bazę klientów na poziomie ponad 788.000.

Na dzień 30 września 2011 r. TNK HD posiadała ponad 49.000 aktywnych klientów.

Platforma "n" łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 30 września 2011 r. ponad 1.169.000 aktywnych abonentów i klientów, w porównaniu do ponad 1.017.000 na dzień 30 września 2010 r.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły o 92,8 mln zł, czyli o 20,7 proc. do 541,2 mln zł z 448,4 mln zł rok wcześniej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | TVN SA | Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »