Szacunki Black Point za drugi kwartał

Grupa Black Point szacuje obrót skonsolidowany po drugim kwartale 2012 r. na 15,16 mln zł, a obrót jednostkowy spółki na 8,77 mln zł. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej - ponad 20-proc. wzrost sprzedaży ilościowej - notuje spółka Eco Service, zajmująca się w ramach Grupy handlem pustymi kartridżami na skalę światową.

Grupa Black Point szacuje obrót skonsolidowany po drugim kwartale 2012 r. na  15,16 mln zł, a obrót jednostkowy spółki na 8,77 mln zł. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej - ponad 20-proc. wzrost sprzedaży ilościowej - notuje spółka Eco Service, zajmująca się w ramach Grupy handlem pustymi kartridżami na skalę światową.

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sprzedaży w Europie, Azji i obu Amerykach, wywodzący się z Grupy Black Point globalny broker pustych kartridży - spółka Eco Service - szacuje wzrost sprzedaży ilościowej w drugim kwartale 2012 r. na poziomie 23% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Mimo trudnej sytuacji na ryku, w porównaniu do poprzedniego kwartału 2012 r., spółka Black Point w wiodącej grupie asortymentowej (kartridży laserowych) spodziewa się wzrostu sprzedaży ilościowej na poziomie 3%. Na przewidywane wyniki producenta największy wpływ ma postępująca od kilku miesięcy dekoniunktura na rynku materiałów eksploatacyjnych. Maleje popyt na produkty do druku, zaostrzają się działania konkurencji, co prowadzi do spłaszczania cen sprzedaży i spadku obrotów firm z tego sektora rynku.

Reklama

- Mamy świadomość trudnej sytuacji rynkowej. Jesteśmy jednak przekonani, że konsekwentna realizacja strategii firmy, polegającej na wykorzystaniu przewag własnej produkcji Black Point i potencjału spółki Eco Service przyniesie całej Grupie korzyści gospodarcze - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point.

W odpowiedzi na aktualną sytuację rynkową Black Point zamierza realizować przyjętą strategię jakościową, w której źródłem konkurencyjności marki jest unikatowa oferta, własne zaplecze technologiczne oraz model produkcji oparty na wykorzystaniu pustych kartridży OEM pozyskanych z rynku, co gwarantuje produktom Black Point bezpieczeństwo patentowe. Taka polityka i strategia działania Black Point nabiera szczególnego znaczenia w aspekcie kampanii prowadzonych w ostatnich miesiącach przez największych producentów sprzętu, takich jak HP, Samsung, Lexmark czy Brother, których celem jest wykluczenie z rynku produktów łamiących patenty producentów drukarek, jak często dzieje się w przypadku materiałów ,,100% new", które bazują na nowych obudowach.

- Mamy nadzieję, że efekty tej kampanii przystopują agresywną walkę cenową, widoczną zwłaszcza w zakresie realizacji transakcji przetargowych, w których kluczowym kryterium decyzyjnym dla użytkownika jest cena materiału drukującego, a nie parametry jakościowe i wydajnościowe - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point.

Możliwość odwrócenia tendencji spadkowych producent upatruje również w rozwoju własnej produkcji - w najbliższych miesiącach w fabryce w Bielanach Wrocławskich stanie unikatowa w skali światowej linia do produkcji atramentów. Jednocześnie trwają prace nad modernizacją linii technologicznej do wytwarzania tonerów do drukarek laserowych. To pozwoli Black Pointowi poszerzyć ofertę produktów i - w jeszcze lepszym stopniu - dostosować ją do sytuacji rynkowej. Potwierdziła to ostatnio nagroda Złotego Godła przyznana produktom Black Point w konkursie Jakość QI.

- Marka Black Point to produkty najwyżej jakości, które użytkownikom gwarantują realne zyski, co zauważają niezależni eksperci. Pod tym względem zamierzamy kontynuować naszą politykę ofertową - dodaje Skałecka.

Grupa planuje rozwijać dystrybucję, zwłaszcza w kontekście obecności na rynkach eksportowych (Czechy, Węgry, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia). Bardzo ważnym kierunkiem, który będzie kontynuowany przez Grupę w kolejnych kwartałach, będzie rozwój światowego handlu pustymi kartridżami, m.in. przez skuteczne wykorzystanie potencjału rynku dalekowschodniego.

Raport z wynikami finansowymi osiągniętymi w drugim kwartale 2012 roku zostanie opublikowany 13 sierpnia 2012 roku.

Black Point SA jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black | kwartał | Black Point S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »