TVN bierze się za długi

TVN ustalił oprocentowanie nowych obligacji o wartości 430 mln euro na 7,375 proc. w skali roku. Spółka spodziewa się, że zamknięcie transakcji nastąpi 16 września - podała spółka w komunikacie.

W komunikacie prasowym spółka podała, że popyt na nowe papiery dłużne czterokrotnie przewyższył podaż.

Terminem zapadalności obligacji będzie 15 grudnia 2020 roku. Odsetki od papierów mają być płatne w okresach półrocznych w dniach odpowiednio 15 czerwca oraz 15 grudnia, z pierwszą wypłatą w dniu 15 grudnia 2013 r. Obligacje będą stanowiły uprzywilejowane zobowiązanie grupy TVN i w kategorii spłaty będą traktowane na równi z istniejącym i przyszłym niezabezpieczonym uprzywilejowanym zadłużeniem. Obligacje będą miały charakter obligacji niezabezpieczonych.

Reklama

Grupa TVN przeznaczy środki pozyskane z emisji obligacji na wykup wszystkich tzw. obligacji senior notes o łącznej wartości nominalnej 558 mln euro, wyemitowanych przez TVN Finance Corporation II AB, oprocentowanych w wysokości 10,75 proc., z terminem zapadalności w 2017 r. W pozostałym zakresie wykup obligacji zapadających w 2017 r. zostanie sfinansowany ze środków pochodzących ze sprzedaży akcji Onetu. Transakcja przyczyni się do zmniejszenia poziomu długu brutto TVN oraz wydłużenia okresu zapadalności refinansowanej części długu z 2017 r. do 2020 r.

_ _ _ _ _

Strata netto grupy TVN, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w II kwartale 2013 roku 29,9 mln zł i była mniejsza od konsensusu na poziomie 36 mln zł straty.

Zysk operacyjny grupy w II kwartale 2013 roku wyniósł 137,3 mln zł i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 126,4 mln zł.

Zysk EBITDA wyniósł 157,4 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 147,7 mln zł.

Skorygowany zysk EBITDA (z wyłączeniem udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych) wyniósł 171,02 mln zł w porównaniu z 143,04 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Skorygowana marża EBITDA wzrosła do 38,8 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. z 31,7 proc. w analogicznym okresie 2012 r.

Wskaźnik dług netto do skorygowanej EBITDA wyniósł 4,2x na dzień 30 czerwca 2013 r.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 440,5 mln zł i były zgodne z konsensusem na poziomie 438,7 mln zł.

W II kw. 2013 r. przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN spadły o 9,76 mln zł lub 2,2 proc. do 433,88 mln zł, z 443,65 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.

Na dzień 30 czerwca TVN dysponowała środkami pieniężnymi i ich ekwiwalentami o łącznej wartości 267,01 mln zł.

W całym I półroczu 2013 roku TVN miała 73,7 zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 213,9 mln zł zysku EBIT, 255,4 mln zł zysku EBITDA oraz 783,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Nc+, strategiczna stowarzyszona spółka TVN, na koniec czerwca 2013 r. miała 2,3 mln abonentów post-paid z miesięcznym ARPU na poziomie 63,4 zł w pierwszej połowie 2013 r. W tym okresie nc+ osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 1,14 mld zł.

Platforma w I półroczu poniosła znaczne koszty jednorazowe w wysokości 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów EBITDA nc+ w pierwszej połowie 2013 r. wyniosła ok. 200 mln zł. Udział grupy TVN w stracie nc+ w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.

Z kolei udział TVN w zysku Onetu osiągnął 4 mln zł w pierwszym półroczu. Liczba unikalnych użytkowników TVN Player'a wzrosła do ok. 1,5 mln w maju 2013 r. (+20 proc. rok do roku) ze średnim czasem korzystania przez użytkownika na poziomie 9,7 godz. miesięcznie.

TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.

"Jesteśmy przekonani, że grupa TVN osiągnie wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej. Pozwala to zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice. Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA. Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink, rynek reklamy telewizyjnej (wyłącznie przychody z reklamy spotowej) w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. spadł o 3,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 proc. Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto (reklama spotowa i sponsoring), według danych spółki estymowanych na podstawie danych Starlink, wzrosły do 35,7 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. z 34,6 proc. w analogicznym okresie 2012 r. Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc.

OPINIE

WALDEMAR STACHOWIAK, IPOPEMA SECURITIES:

"TVN znacznie ograniczył koszty, to największe zaskoczenie tych wyników. Koszty programingu spadły o 14 proc. lub o 23 mln zł rdr co pozwoliło na znaczącą poprawę EBITDA pomimo spadku przychodów reklamowych. Ten spadek był mniejszy niż na rynku, ale tego można było oczekiwać, ponieważ rok temu silniejsze były TVP i Polsat, który w tym roku okazuje się słabszy ze względu na cyfryzację. Prognozy zostały podtrzymane, ale co się zmieniło to zapowiedź że będą lepsi niż rynek. To też naturalne, bo w zeszłym roku jak i w I kw. 2013 r. odstawali od rynku. Jeśli o chodzi o dług, to intencja refinansowania była przedstawiana kilka miesięcy temu.

TVN mocno drożał w ostatnich tygodniach, ale reakcja może być nadal pozytywna, bo ogólny wydźwięk jest taki, że przy spadającym rynku spółka poprawia EBITDA".

LESZEK IWASZKO, SOCIETE GENERALE:

"Wyniki TVN były lepsze od oczekiwań, przede wszystkim jeśli chodzi o koszty. Były one w dół o 13 proc. rok do roku i o 5 proc. niższe od moich oczekiwań. Ale warto również zwrócić uwagę na bardzo dobre przychody z reklamy i sponsoringu, które były niższe rok do roku o tylko nieco powyżej jednego procenta. Zdecydowanie przebiło to in plus oczekiwania rynku. Całe przychody były jednak zgodne z oczekiwaniami.

Druga rzecz, która zwraca uwagę, to wyniki nc+. W pierwszym półroczu EBITDA platformy wyniosła 200 mln zł, co wygląda bardzo solidnie. Moim zdaniem ta liczba będzie rynkowi się podobać. Tak dobra EBITDA wynika prawdopodobnie z szybszej niż było to oczekiwane redukcji kosztów, ponieważ samo ARPU nc+ nie wygląda jakoś bardzo pozytywnie. Biorąc te wszystkie czynniki pod uwagę, uważam, że reakcja rynku powinna być pozytywna".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVN SA | Brać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »