TVN spodziewa się stagnacji na rynku telewizyjnym

TVN spodziewa się, że wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma w 2012 r. poziom z 2011 r., zaś rynek reklamy internetowej wzrośnie o 10 proc. Grupa będzie starała się bronić udziałów wartościowych w segmencie TV i online - podała spółka w prezentacji na temat wyników kwartalnych.

TVN spodziewa się, że wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma w 2012 r. poziom z 2011 r., zaś rynek reklamy internetowej wzrośnie o 10 proc. Grupa będzie starała się bronić udziałów wartościowych w segmencie TV i online - podała spółka w prezentacji na temat wyników kwartalnych.

"Wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma poziom z roku 2011 przy nadal ograniczonej widoczności i potencjalnej wysokiej zmienności rynku" - podała spółka.Zaznaczyła jednocześnie, że spodziewa się wzrostu rynku reklamy internetowej na poziomie ok. 10 proc., z segmentem reklamy typu display o wysokiej jednocyfrowej dynamice wzrostu. "Segmenty TV i Online Grupy TVN mają na celu utrzymanie swoich udziałów wartościowych w rynku i obronę rentowności" - napisano w prezentacji.TVN podał również, że oczekuje utrzymania dynamiki rozwoju platformy 'n' z roku 2011 w czasie gdy przygotowania do połączenia są wstrzymane do momentu uzyskania zgody regulatora.

Reklama

Wyniki

Zysk netto grupy TVN z działalności kontynuowanej wyniósł w IV kw. 2011 roku 79,5 mln zł wobec 105,8 mln zł zysku netto rok wcześniej (15,8 mln zł zysku netto przed rokiem, włączając platformę "n") - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W IV kw. TVN odnotował stratę netto z działalności zaniechanej w wysokości 67,11 mln zł w porównaniu do straty netto z działalności zaniechanej w wysokości 89,99 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Zysk operacyjny grupy w IV kw. spadł do 181,8 mln zł z 208,5 mln zł przed rokiem.Włączając wyniki platformy 'n' zysk z działalności operacyjnej wzrósłby o 8,31 mln zł lub o 7,1 proc. do 125,26 mln zł z 116,95 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.Zysk EBITDA grupy wzrósł do 212,6 mln zł ze 185 mln zł rok wcześniej.Skonsolidowane przychody grupy spadły do 594,16 mln zł z 601,3 mln zł

Włączając wyniki platformy 'n' skonsolidowane przychody grupy o 23,61 mln zł lub o 3,1 proc. do 777,06 mln zł z 753,45 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 15,34 mln zł lub 2,9 proc. do 513,63 mln zł, z 528,99 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Przychody ze sprzedaży segmentu online wzrosły o 3,69 mln zł, lub 5 proc. do 76,9 mln zł, z 73,21 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Segment cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej zwiększył swoje przychody o 33,11 mln zł lub o 20,1 proc., do 197,87 mln zł, z 164,75 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wskaźnik załużenie netto/EBITDA grupy TVN na dzień 31 grudnia 2011 r. wyniósł 4,1. TVN miał środki pieniężne i ich ekwiwalenty z działalności kontynuowanej o łącznej wartości 667,13 mln zł oraz środki pieniężne i ich ekwiwalenty z działalności zaniechanej w wysokości 60,82 mln zł na dzień 31 grudnia 2011 r.

TVN chce wypłacić specjalną dywidendę

TVN chce wypłacić specjalną dywidendę za rok 2011 w wysokości 0,1 zł na akcję ze skumulowanych zysków, w związku z osiągnięciem przez platformę 'n' rocznego dodatniego wyniku EBITDA - podała spółka w komunikacie.

"Propozycja ta wynika z faktu osiągnięcia przez platformę 'n' celu rocznego dodatniego wyniku EBITDA" - napisano w raporcie.

Jednocześnie spółka poinformowała, że jej polityka dywidendowa pozostaje niezmieniona - TVN zamierza przeznaczać na ten cel od 30 do 50 proc. rocznego skonsolidowanego zysku netto, w uzależnieniu od poziomu zadłużenia i płynności grupy w nadal zmiennym i niepewnym otoczeniu rynkowym.W zeszłym roku firma wypłaciła 0,04 zł dywidendy na akcję. Dywidenda stanowiła 30 proc. skonsolidowanego zysku netto osiągniętego w 2010 roku.

"Zamierzamy utrzymać ten poziom procentowy dywidendy do momentu, gdy ITI Neovision osiągnie pozytywny poziom przepływów gotówkowych" - podał TVN.

Przychody segmentu płatnej telewizji satelitarnej

Przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły w czwartym kwartale 2011 roku o 33,11 mln zł, czyli o 20,1 proc. do 197,87 mln zł - podał TVN w raporcie kwartalnym.

Platforma 'n' zwiększyła swoją bazę abonencką netto o niemal 71.000 abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2011 r. Na dzień 31 grudnia 2011 r. platforma 'n' posiadała ponad 929.000 abonentów (na koniec września posiadała ponad 858.000).

W okresie trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2011 r. platforma 'n' odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 61,1 zł w porównaniu do 60,2 zł w analogicznym okresie 2010 r.

TVN podała też, że w IV kw. 2011 roku Telewizja Na Kartę (TNK) zwiększyła swoją bazę klientów netto o niemal 4.000 i na dzień 31 grudnia 2011 r. posiadała bazę klientów na poziomie ponad 821.000.Na dzień 31 grudnia 2011 r. TNK HD posiadała ponad 79.000 aktywnych klientów.

Platforma 'n' łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 31 grudnia 2011 r. ponad 1.275.000 aktywnych abonentów i klientów, w porównaniu do ponad 1.127.000 na dzień 31 grudnia 2010 r.

Wcześniej TVN podawał, że platforma "n" prognozuje w 2011 wzrost klientów post-paid do 900 tys. z 805 tys na koniec 2010 roku.

Komentarz DM BZWBK

Wyniki TVN były w naszej opinii mieszane, dlatego reakcja rynku będzie w najlepszym wypadku neutralna. TVN niespodziewanie oświadczył wypłatę jednorazowej dywidendy w wysokości 0,1 zł na akcję (stopa dywidendy 0,8%), gdyż spółka dominująca osiągnęła znaczące zyski z aktualizacji wyceny marek, ale skala jest zbyt mała, aby wesprzeć kurs akcji. Spółka podała, że spodziewa się płaskiego rynku reklamy telewizyjnej w 2012 r. (poniżej naszych oczekiwań 2% wzrostu), podczas gdy rynek reklamy internetowej ma wzrosnąć o ok. 10%, co też oznacza dynamikę niższą od zakładanej.

Dariusz Górski

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rynek reklamy | TVN SA | spodziewać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »