UOKiK: Bank Millennium mógł stosować nieuczciwą praktykę rynkową

Dodawanie przez Bank Millennium do kart płatniczych płatnej usługi "Pakiet bezpieczeństwa" mogło być nieuczciwą praktyką rynkową, bo klienci nie mieli wyboru - o takim swoim ustaleniu poinformował w czwartek w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie UOKiK przypomina, że klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę "Pakiet bezpieczeństwa". "Polegała ona na powiadomieniach SMS o transakcjach oraz na ubezpieczeniu karty. Po bezpłatnym okresie promocyjnym kosztowało to 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z +Pakietu bezpieczeństwa+, klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do banku" - dodaje Urząd.

UOKiK informuje, że przeprowadził postępowanie administracyjne i ustalił, iż mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło to, że bank przerzucił na klientów konieczność rezygnacji z "Pakietu Bezpieczeństwa". Tym samym klient, który chciał zrezygnować z usługi, musiał pilnować terminu, w którym przestawała być ona bezpłatna. Inaczej wbrew swej woli mógł zostać obciążony opłatami.

Reklama

Cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał zwraca uwagę, że konsument nie mógł mieć karty płatniczej bez dodatkowego pakietu. "Bank zapewne liczył, że wiele osób po okresie promocyjnym nie zrezygnuje z usługi, bo zapomni albo nie będzie miało czasu, by załatwić tę sprawę" - mówi cytowany w komunikacie Niechciał.

UOKiK dodaje, że toczące się postępowanie skłoniło bank do zmiany wzorców umów kart kredytowych i debetowych i od 2 października 2016 r. klienci mogą już przy zawarciu umowy karty płatniczej wybierać, czy chcą korzystać z "Pakietu bezpieczeństwa" czy nie.

Zarazem obecni i byli posiadacze kart płatniczych mogą składać reklamacje związane z automatycznym uruchomieniem "Pakietu bezpieczeństwa" i zgodnie z decyzją UOKiK mają na to czas do 20 czerwca 2018 roku - informuje UOKiK. Bank zwróci im wtedy opłaty za tę usługę. "Ponadto dla klientów, którzy zawarli umowy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. i nadal korzystają z "Pakietu bezpieczeństwa", usługa ta przez miesiąc (w marcu 2018 r.) będzie bezpłatna" - głosi komunikat.

Pobierz: program PIT 2017

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | UOKiK | klienci | Bank Millennium | praktyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »