Wielki kontrakt i Amerykanie zostali zluzowani
Nissan - japoński producent samochodów - zawarł z UEFA kontrakt i od nowego sezonu zostanie sponsorem piłkarskiej LIgi Mistrzów. Umowa obowiązywać będzie przez cztery lata i warta jest ok. 54,5 mln euro za sezon (dokładnych danych jeszcze nie podano).
Nissan zastąpi Forda, który w marcu poinformował o wycofaniu się z partnerstwa po 22 latach. Pozostali sponsorzy - Mastercard, Unicredit, Heineken, Gazprom i Sony pozostają z futbolową centralą.
Nissan jest drugim producentem samochodów w Japonii, a wejście do Europy ma poprawić pozycję koncernu w Europie.
Nissan nabędzie wszystkie prawa związane z LM - będzie widoczny na meczach LM w tym finale), Superpucharze Europy, treningach i w mediach. Oglądalność LM w sezonie sięgnęła 4 mld telewidzów.
Pierwszy raz logo Nissana pokaże się w Cardiff w czasie Superpucharu (12 sierpnia br.)..
Nissan sponsoruje też igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro w 2016 r., reprezentacje olimpijskie Wielkiej Brytanii i Meksyku oraz piłkarski Puchar Narodów Afryki.
Krzysztof Mrówka