Wittchen chce podbić Niemcy. Ruszył pierwszy sklep stacjonarny
Wittchen otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w Niemczech. To dopiero początek ekspansji zagranicznej, bowiem jeszcze w tym roku spółka zamierza otworzyć salony w Austrii, a także kolejne placówki w Rumunii.
Pierwszy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro.
"Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Spółka poinformowała, że otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem realizacji trzyetapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne.
"W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne" - napisano w komunikacie.
Dodano, że obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).
"Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie" - napisano.
W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22 proc. łącznych przychodów grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł.