Właściciel Yanosika planuje giełdowy debiut. Tym razem na głównym rynku GPW

Właściciel Yanosika, firma Neptis, chce do końca tego roku wejść na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych - poinformował prezes Adam Tychmanowicz. Obecna na rynku NewConnect spółka chce inwestować w kadry i dalszy rozwój systemu komunikacyjnego oferowanej aplikacji.

- Nie wzięliśmy pod uwagę jednej istotnej kwestii - rozdźwięku między rozpoznawalnością marki Yanosik a świadomością istnienia spółki Neptis wśród inwestorów. Mimo że marka Yanosik cieszy się ogromną popularnością na polskim rynku, wielu naszych użytkowników, którzy są także inwestorami nie zdaje sobie sprawy, że Yanosik jest częścią Neptis - spółki notowanej na giełdzie. To dwie odrębne rzeczywistości, które musimy połączyć - powiedział w rozmowie z PAP prezes Adam Tychmanowicz.

"Musimy wzmocnić naszą firmę"

Wskazał, że zadaniem spółki jest teraz zwiększyć świadomość, że Neptis, obecny na NewConnect, to właściciel Yanosika. Dlatego obecnie spółka skupia się na działaniach informacyjnych.

Reklama

- Obserwujemy w naszej firmie znaczący wzrost obrotów w ciągu ostatnich trzech, czterech lat - około dwukrotny wzrost. Ostatni rok był jednak okresem pewnego wyhamowania, co nie oznacza spadków czy niepokojących trendów, ale raczej czas na refleksję i reorganizację. Zrozumieliśmy, że aby dalej utrzymać tempo rozwoju, musimy wzmocnić naszą firmę - zarówno kadrowo, jak i organizacyjnie. Rozwijając się w takim tempie, nie można opierać się na tych samych zasobach, dlatego skupiliśmy się na poprawie jakości zespołu, inwestując zarówno w nową kadrę, jak i w rozwój dotychczasowych pracowników - powiedział Adam Tychmanowicz.

NEPTIS

86,5000 0,5000 0,58% akt.: 18.09.2024, 12:47
  • Otwarcie 88,0000
  • Max 90,0000
  • Min 86,5000
  • Kurs odniesienia 86,0000
  • Suma wolumenu 34
  • Suma obrotów 2 976,5000
  • Widełki dolne 70,5000
  • Widełki górne 105,0000
Zobacz również: LICHTHUND MENTZEN BRAINSCAN

- Spółka zatrudnia obecnie około 100 osób. Natomiast mamy jeszcze osoby współpracujące z nami w trybie stałym - czyli łącznie to jest około 150 osób - dodał.

Neptis jest najbardziej rozpoznawalny na rynku jako operator i właściciel systemu komunikacyjnego dla kierowców - Yanosik. To flagowy produkt i usługa firmy. Z jednej strony oferowana jest jako aplikacja dostępna na systemy Android i iOS, z drugiej - jako dedykowane urządzenia, czyli terminale Yanosik.

Jaki model biznesowy preferuje Neptis?

Tychmanowicz wskazał, że na rynku Neptis ma obecnie około 130-140 tysięcy aktywnych terminali, które działają w modelu abonamentowym.

- To ważny element naszego ekosystemu, ponieważ użytkownicy muszą nie tylko zakupić urządzenie, ale także opłacać abonament - czy to w wersji rocznej, dwuletniej, czy tak zwany lifetime. Klienci posiadający terminale korzystają z naszego systemu zazwyczaj częściej - powiedział prezes.

Dodał, że Neptis ma dużą grupę użytkowników aplikacji - około 4,5 miliona unikatowych użytkowników rocznie, z czego od 2 do 2,5 miliona korzysta z niej co miesiąc. Wskazał, że jeśli chodzi o klientów B2 to mówimy o kilkuset podmiotach - Neptis współpracuje na przykład z Toyotą czy podmiotami świadczącymi usługi dla miast.

- Sprzedaż urządzeń generuje przychody dla firmy, a dodatkowe wpływy pochodzą bezpośrednio od użytkowników poprzez dobrowolne wsparcie w aplikacji. Jednak Neptis oferuje także inne usługi, jak na przykład ubezpieczenia - powiedział Adam Tychmanowicz.

Neptis stawia na platformę ogłoszeniową

Prezes wskazał, że innym obszarem działalności Neptis są usługi związane z warsztatami samochodowymi. Poprzez projekt Yanosik Warsztaty spółka łączy kierowców z serwisami samochodowymi, co ułatwia im znalezienie odpowiedniej obsługi.

- Warto również wspomnieć o projekcie Autoplac - platformie ogłoszeniowej. Na bazie użytkowników Yanosika udało nam się zbudować portal ogłoszeniowy, na którym każdy, zarówno sprzedawcy biznesowi - komisy, dealerzy czy dystrybutorzy samochodów - jak i prywatni użytkownicy mogą bezpłatnie zamieścić ogłoszenia - powiedział.

Dodał, że użytkownicy aplikacji, wyjeżdżający za granicę, mogą łatwo zakupić winiety - czy to w Austrii, Czechach, czy Chorwacji.

- Dzięki precyzyjnemu dotarciu do kierowców nasza targetowalność wynosi praktycznie 100 proc. Jeśli ktoś chce dotrzeć do kierowcy w Polsce, wybierając tradycyjne media, takie jak telewizja czy radio, nie osiągnie pełnego pokrycia - to może być 10 proc., 50 proc., ale na pewno nie 100 proc. Natomiast w Yanosiku mamy niemal stuprocentowe dotarcie do tej grupy. To daje nam ogromny potencjał reklamowy. Sprzedaż powierzchni reklamowej i usług reklamowych stanowi istotny strumień przychodów naszej firmy - powiedział Adam Tychmanowicz.

- Autoplac pozwala nam lepiej wykorzystać dane, które posiadamy o naszych użytkownikach. Znamy ich potrzeby, na przykład wiemy, jak długo ktoś jeździ danym samochodem, co pozwala przewidzieć, kiedy prawdopodobnie będzie chciał go wymienić i jaki typ pojazdu może go zainteresować - dodał.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Yanosik | GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »