Wstrząsy w Telekomunikacji Polskiej

Na czele Centertela staje Grażyna Piotrowska-Oliwa. To początek rewolucyjnych zmian w giełdowej grupie.

Podczas piątkowego spotkania TOP500 dla najważniejszych menedżerów z grupy Telekomunikacji Polskiej, Maciej Witucki, szef telekomu, ogłosił pierwsze oficjalne zmiany. Potwierdziły się zapowiadane przez "PB" roszady kadrowe w kierownictwie giganta. Ze stanowiska dyrektora generalnego Centertela odejdzie Jean-Marc Vignolles, który kierował operatorem przez ostatnie dwa lata i uczynił z niego rynkowego lidera.

Nowym szefem komórkowego ramienia grupy zostanie Grażyna Piotrowska-Oliwa, obecnie dyrektor wykonawczy ds. strategii, rozwoju i oferty hurtowej TP. Marketingiem w całej grupie TP zarządzać będzie Iwona Kossmann, dotychczas odpowiedzialna za takie działania w Centertelu. Pierwsze reakcje menedżerów TP na zmiany są w większości negatywne.

Reklama

- Te zmiany nie dokonają faktycznej transformacji firmy. To kalka wypowiedzi Marka Józefiaka, które słyszeliśmy przez lata - narzeka jeden z uczestników spotkania TOP500.

Orange ponad wszystko

Ale zmiany - i to duże - są potrzebne. W przyszłym roku dojdzie prawdopodobnie do formalnego połączenia Telekomunikacji Polskiej (TP) i Centertela. Zmianom będzie towarzyszyć wprowadzenie marki Orange dla wszystkich usług telekomunikacyjnych grupy. Integracja obu podmiotów ma generować setki milionów oszczędności rocznie. Operator ich potrzebuje, bo już za kilka miesięcy poważnie odczuje skutki przeprowadzanego z dużym rozmachem przez Urząd Komunikacji Elektronicznej procesu liberalizacji rynku.

TP i Centertel już teraz przyśpieszą procesy integracyjne. Operator narodowy szuka oszczędności i chce poprawić sprzedaż oferty zintegrowanej (usług sieci stacjonarnej i komórkowej), by uchronić się przed spadkiem przychodów. Za zarządzanie finansami, marketingiem, sprzedażą i techniką odpowiadać będzie jeden ośrodek decyzyjny. Operator będzie sukcesywnie eliminował dublujące się struktury w TP i Centertelu, zmianom będą towarzyszyć zwolnienia, m.in. wśród menedżerów średniego szczebla.

Na dwóch nogach

Sprzedaż grupy TP ma opierać się głównie na usługach sieci komórkowej oraz szerokopasmowym dostępie do internetu. Ten ostatni będzie coraz częściej wykorzystywany do świadczenia usług głosowych. W najbliższych miesiącach operator planuje wprowadzenie nowej oferty dla biznesu i użytkowników indywidualnych integrującej telefonię komórkową i internetową.

Marcin Kuśmierz

Puls Biznesu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »