Oczekiwania ośmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 1,066 mld zł do 1,138 mld zł.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3.159,7 mln zł i były o 3,4 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 10,4 proc.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2.661 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż przed rokiem oraz 952 mln zł EBITDA, 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 570 mln zł przychodów, o 38 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 55 proc. rok do roku, do 189 mln zł.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 539,3 mln zł i był o 17,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 457,8 mln zł. Zysk wzrósł o 87 proc. rok do roku.
Koszty finansowe netto wzrosły o 12,8 mln zł (+26,8 proc. rdr. ). Wzrost ten wynikał przede wszystkim z rozpoznania w okresie porównawczym jednorazowego przychodu z tytułu modyfikacji umów kredytów, która miała miejsce w kwietniu 2020 roku.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek wyniosły 282 mln zł wobec 353 mln zł w poprzednim kwartale.
Całkowity dług netto/EBITDA spadł do poziomu 2,77x. Nakłady inwestycyjne wyniosły (według wyliczeń PAP Biznes) w drugim kwartale 283,8 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2.661 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż przed rokiem oraz 952 mln zł EBITDA, 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączna liczba usług świadczonych przez grupę zarówno w modelu kontraktowym, jak i przedpłaconym, wzrosła o 3 proc. w ujęciu rdr, osiągając poziom 18,023 mln. Wskaźnik odjeść klientów wyniósł 7 proc. wobec 6,7 proc. kwartał wcześniej.
Usługi abonamentowe wzrosły do 15,427 mln w drugim kwartale wobec 15,358 mln w pierwszym kwartale br., a średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły do 91,4 zł z 90,5 zł kdk.
Liczba świadczonych w modelu kontraktowym usług płatnej telewizji wyniosła 4,961 mln w porównaniu do 4,986 mln w poprzednim kwartale.
Liczba świadczonych abonamentowych usług komórkowych wzrosła do 8,65 mln z 8,552 mln kdk, a usług internetowych spadła do 1,816 mln z 1,821 mln w pierwszym kwartale. Łączna liczba klientów korzystających z ofert pakietowych osiągnęła poziom 2,096 mln wobec 2,08 mln w poprzednim kwartale.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 570 mln zł przychodów, o 38 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 55 proc. rok do roku do 189 mln zł.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w 2Q’21 wzrosły rdr o 55,2 proc. do poziomu 330 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował wzrost o 48,7 proc. W efekcie udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 28,6 proc.

(PAP)
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze