Wyniki Cyfrowego Polsatu lepsze od prognoz
Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 1.140,9 mln zł i był o 3 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik wzrósł o 18,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.
Oczekiwania ośmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 1,066 mld zł do 1,138 mld zł.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3.159,7 mln zł i były o 3,4 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 10,4 proc.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2.661 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż przed rokiem oraz 952 mln zł EBITDA, 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 570 mln zł przychodów, o 38 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 55 proc. rok do roku, do 189 mln zł.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 539,3 mln zł i był o 17,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 457,8 mln zł. Zysk wzrósł o 87 proc. rok do roku.
Koszty finansowe netto wzrosły o 12,8 mln zł (+26,8 proc. rdr. ). Wzrost ten wynikał przede wszystkim z rozpoznania w okresie porównawczym jednorazowego przychodu z tytułu modyfikacji umów kredytów, która miała miejsce w kwietniu 2020 roku.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek wyniosły 282 mln zł wobec 353 mln zł w poprzednim kwartale.
Całkowity dług netto/EBITDA spadł do poziomu 2,77x. Nakłady inwestycyjne wyniosły (według wyliczeń PAP Biznes) w drugim kwartale 283,8 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2.661 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż przed rokiem oraz 952 mln zł EBITDA, 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączna liczba usług świadczonych przez grupę zarówno w modelu kontraktowym, jak i przedpłaconym, wzrosła o 3 proc. w ujęciu rdr, osiągając poziom 18,023 mln. Wskaźnik odjeść klientów wyniósł 7 proc. wobec 6,7 proc. kwartał wcześniej.
Usługi abonamentowe wzrosły do 15,427 mln w drugim kwartale wobec 15,358 mln w pierwszym kwartale br., a średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły do 91,4 zł z 90,5 zł kdk.
Liczba świadczonych w modelu kontraktowym usług płatnej telewizji wyniosła 4,961 mln w porównaniu do 4,986 mln w poprzednim kwartale.
Liczba świadczonych abonamentowych usług komórkowych wzrosła do 8,65 mln z 8,552 mln kdk, a usług internetowych spadła do 1,816 mln z 1,821 mln w pierwszym kwartale. Łączna liczba klientów korzystających z ofert pakietowych osiągnęła poziom 2,096 mln wobec 2,08 mln w poprzednim kwartale.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 570 mln zł przychodów, o 38 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 55 proc. rok do roku do 189 mln zł.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w 2Q’21 wzrosły rdr o 55,2 proc. do poziomu 330 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował wzrost o 48,7 proc. W efekcie udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 28,6 proc.
(PAP)
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze