Wzrost wyników, skali działalności oraz udziałów rynkowych
TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za 2014 r. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 300 mln zł (wzrost o 86,3 proc. r/r), a zysk EBITDA wzrósł o 15 proc. r/r (13,2 mln zł). Ponadto, w ubiegłym roku Grupa skokowo zwiększyła udziały w rynku.
W 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne wyniosły 290,1 mln zł (wzrost o 86,3 proc. r/r). Grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 63,1 mln zł (wzrost o 39,6 proc. r/r), zysk EBITDA wyniósł 13,2 mln zł (wzrost o 15,3 proc. r/r), zysk operacyjny 11,0 mln zł (wzrost o 13,7 proc. r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (wzrost o 53,7 proc. r/r).
W minionym roku Grupa przede wszystkim zwiększyła udział w głównych kanałach dystrybucyjnych - sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. - Było to możliwe dzięki realizacji dotychczasowych kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonego zakresu urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia - mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne.
W 2014 r. Grupa TelForceOne wypracowała solidne, ale niższe niż w analogicznym okresie marże. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,7 proc., marża EBITDA 4,6 proc., marża EBIT 3,8 proc., a marża netto 2,2 proc. - Poprzez rozszerzenie portfolio o produkty marek obcych zwiększyliśmy przewagi nad konkurencją w strategicznych obszarach i grupach produktowych. Polityka prowadzona w tym zakresie miała wpływ na generowane marże, co jest zjawiskiem naturalnym. W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek - dodaje Wiesław Żywicki.
Bardzo udany rok ma za sobą także spółka myPhone, która utrzymuje pozycję lidera w segmencie telefonów o prostej funkcjonalności. - Mamy ambicję wzmocnienia pozycji lidera także na rynku smartfonów wśród brandów B. Zgodnie z badaniami instytutu ARC Rynek i Opinia oraz MIT Media już teraz myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką smartfonów - mówi Radosław Trzeba, Członek Zarządu myPhone.
Także początek 2015 r. obfituje w istotne, pozytywne wydarzenia w Grupie. W połowie stycznia swoją premierę miała innowacyjna w skali światowej, wielkopowierzchniowa halowa instalacja oświetleniowa LED bezpośrednio zasilana z paneli fotowoltaicznych (LED+PV). Instalacje oświetleniowe w technologii LED przeznaczone do eksploatacji w obiektach przemysłowych, biurowych czy centrach handlowych realizowane są m.in. dla takich marek jak BOSH, Auchan, JTI czy Tauron.
W tym roku Grupa intensywnie pracuje także nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów biznesowych, co realizuje m.in. poprzez udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie. Intensywnie rozwija także segment marek premium - do sprzedaży trafiła właśnie linia smartfonów Infinity, z komponentami i materiałami wysokiej jakości, które projektowane i optymalizowane są ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów.
Giełdowa Grupa TelForceOne jest największym w Polsce dystrybutorem akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producentem i dystrybutorem smartfonów oraz telefonów komórkowych myPhone oraz tabletów myTAB. W portfolio produktowym Grupy znajdują się także e-papierosy, materiały eksploatacyjne do drukarek oraz innowacyjne źródła światła LED - wszystkie produkowane i sprzedawane pod markami własnymi. Do Grupy należy także sieć specjalistycznej sprzedaży detalicznej Teletorium, działająca na zasadzie franczyzy.
Obecnie Grupa Kapitałowa oferuje w kraju oraz za granicą kilkanaście tysięcy różnych produktów. Koncepcje linii produktowych i główne produkty projektowane są w Polsce przez wysokiej klasy inżynierów. Większość produktów wytwarzanych jest natomiast na Dalekim Wschodzie, gdzie każdy etap produkcji nadzorowany jest przez polskich specjalistów i niezależne globalne instytucje certyfikujące.
Główny kanał dystrybucyjny Grupy stanowią wielkopowierzchniowe sieci handlowe, m.in. Auchan, Biedronka, Kauflandl, Lidl, Makro Cash&Carry, Real, Saturn i Media Markt. Sprzedaż poza granicami Polski generuje około połowy przychodów Grupy.
Głównymi zamierzeniami TelForceOne w najbliższych kwartałach jest zachowanie ciągłego i stabilnego rozwoju oraz dalsze umacnianie pozycji na rynku urządzeń mobilnych.
W skład Grupy Kapitałowej TelForceOne wchodzi siedem spółek zależnych. Od 2007 roku akcje TelForceOne notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównym akcjonariuszem TelForceOne jest Sebastian Sawicki posiadający wraz z podmiotami powiązanymi ponad 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Opr. KM
Pobierz: program PIT 2014