Zelmer podtrzymuje prognozy

Zelmer nie planuje podwyższać prognoz wyników na 2008 rok zawartych w opublikowanej w styczniu strategii rozwoju PRO 2010. Jednocześnie spółka chce do 2010 roku podwoić skalę prowadzonego przez siebie biznesu - poinformował prezes spółki Janusz Płocica.

Zelmer nie planuje podwyższać prognoz wyników na 2008 rok zawartych w opublikowanej w styczniu strategii rozwoju PRO 2010. Jednocześnie spółka chce do 2010 roku podwoić skalę prowadzonego przez siebie biznesu - poinformował prezes spółki Janusz Płocica.

Zelmer prognozuje, że zysk netto grupy w 2008 roku wyniesie 49,1 mln zł, EBITDA 75,5 mln zł, a przychody 506,3 mln zł. Spółka jest największym polskim producentem małego AGD.

-Bardzo dobre wyniki już na początku roku są konsekwencją rozwoju strategii PRO 2010, osiągamy wyniki prawie lepsze niż założenia. Drugi kwartał zapowiada się równie dobrze, jednak nie będziemy podwyższać prognoz, gdyż najważniejsze miesiące dopiero przed nami i nie chcemy ryzykować - powiedział Płocica podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Zysk netto Zelmera w pierwszym kwartale 2008 wyniósł 15,4 mln zł z 12,2 mln zł w roku ubiegłym. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży na strategicznych rynkach Europy Środkowowschodniej.

Reklama

Zysk operacyjny Zelmera w I kw. tego roku wzrósł o 26 proc., do 19,4 mln zł. Przychody spółki w I kw. wzrosły o 12 proc. do 109,4 mln zł. EBIDTA operacyjna wzrosła o 19 proc. do 54 mln zł.

Zelmer podtrzymuje plany podwojenia do 2010 roku skali prowadzonego przez siebie biznesu. Zgodnie z założeniami ogłoszonej w styczniu tego roku strategii Zelmer chce zająć cały rynek, jeśli chodzi o asortyment.

W I kw. 2008 roku Zelmer poszerzył paletę produktową o 10 nowych produktów oraz akcesoria.

-Sprzedaż krajowa w tym kwartale wyniosła 71 mln zł przy 59,5 mln zł w pierwszym kwartale 2007 roku. W każdym miesiącu notowaliśmy dwucyfrową dynamikę i była wyższa niż dynamika rynku. Atakujemy pozycję lidera rynku w kategorii kuchenek mikrofalowych i żelazek - powiedział Grzegorz Darłak, dyrektor sprzedaży Zelmera.

Zelmer coraz silniej inwestuje w nowy segment produktów: zdrowa żywność, komfort w domu i uroda.

Wzrost sprzedaży na rynki Europy Środkowowschodniej wyniósł 77 proc. do 6,9 mln euro z 3,9 mln euro w I kw. 2007 roku. Sprzedaż eksportowa produktów Zelmera w I kw. 2008 roku wyniosła 41 mln zł i wzrosła o 24 proc. w porównaniu z 33,1 mln zł z tego samego okresu ubiegłego roku.

-Zawarliśmy wielomilionowy kontrakt w Rosji, ponad 15 mln euro, rozpoczęliśmy działalność handlową na Ukrainie. Zabezpieczyliśmy się także przed niestabilnymi walutami. Nasza pozycja na strategicznym obecnie rynku środkowowschodnim jest coraz mocniejsza, a wzrost udziałów bardzo dynamiczny - poinformował Tomasz Modzelewski, dyrektor marketingu i eksportu.

Zarząd Zelmera zaproponuje wypłatę 2,16 zł dywidendy na akcję z zysku za 2007 rok. Rok wcześniej spółka wypłaciła 1,92 zł dywidendy na akcję.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: pro | zelmer
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »