Zgodne z prognozami. Wyniki finansowe Grupy EKO Holding za I półrocze 2012 roku

Zarząd EKO Holding zrealizował z nadwyżką prognozę wyników finansowych za pierwsze półrocze 2012 roku.

Zarząd EKO Holding zrealizował z nadwyżką prognozę wyników finansowych za pierwsze półrocze 2012 roku.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 884,6 mln złotych i były o ponad 29 proc. wyższe od przychodów z pierwszego półrocza 2011 roku. To oznacza, że prognoza została przekroczona o prawie 2 procent. Z kolei EBITDA ukształtowała się na poziomie 18,6 mln złotych - to wynik o prawie 2,5 proc. lepszy od osiągniętego w pierwszym półroczu 2011 roku i o ponad 5,5 proc. wyższy od zakładanej prognozy.

- Jestem zadowolony, że wykonaliśmy naszą prognozę, tym bardziej, że w pierwszych miesiącach roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem cen energii, paliw oraz pieniądza na rynku międzybankowym. Mimo tych niekorzystnych, niezależnych od nas czynników, przyrost kosztów operacyjnych Grupy EKO Holding był zdecydowanie niższy od przyrostu naszej sprzedaży - powiedział Robert Orlicz, wiceprezes EKO Holding.

Reklama

W segmencie detalicznym należy zwrócić uwagę na wzrost marży handlowej - o 0,2 proc. oraz rentowności. To m in. efekt rozwoju marek własnych, remodellingu sklepów oraz poprawy ich funkcjonalności, dzięki czemu wzrasta wartość koszyka zakupów.

W segmencie dystrybucyjnym sprzedaż wzrosła o ponad 18 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 roku. Koszty operacyjne, w przeciwieństwie do poprzednich kwartałów, przyrastały nieznacznie szybciej niż sprzedaż co wskazuje na pierwsze pozytywne efekty konsolidacji segmentu. Drugi kwartał 2012 roku był pierwszym okresem, w którym działał jeden podmiot - PGD Polska, powstały w wyniku połączenia sześciu spółek dystrybucyjnych.

Zarząd EKO Holding zwraca uwagę na wzrost kosztów finansowania działalności, co wpływa na wyniki finansowe. W związku z tym zostało podjętych szereg działań, których celem jest optymalizacja stanów magazynowych oraz zarządzania kredytem kupieckim.

Działalność Grupy EKO Holding koncentruje się w obszarach sprzedaży detalicznej i hurtowej. Na koniec I półrocza 2012 roku w skład Grupy wchodziły 304 sklepy EKO, tworzących jedną z największych sieci supermarketów w Polsce, 855 sklepów franczyzowych Rabat, około 170 drogerii partnerskich Jasmin oraz 35 sklepów Aligator - typu convenience. Sieć EKO posiada wiodącą pozycję na rynku sprzedaży detalicznej w południowo-zachodniej Polsce. Do EKO Holding należy również PGD Polska, lider hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w kraju.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | prognozy | wyniki | eko | Holding | wynik | prognoza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »