Zielona strategia CCC
CCC chce minimalizować negatywny wpływ działalności firmy na otoczenie. Spółka zapowiada m.in. zmniejszenie zużycia energii, zredukowanie odpadów i włączanie się w gospodarkę obiegu zamkniętego. Spółka wycofała z użycia plastikowe torby. Uruchamia też pilotażowy program zbiórki starego obuwia, by część elementów odzyskiwać, a inne bezpiecznie utylizować.
Producent i dystrybutor obuwia opublikował właśnie strategię zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2022. Firma zakłada w niej obniżenie wskaźników emisji gazów cieplarnianych, zwiększenie efektywności energetycznej i redukcję ilości odpadów - w każdym przypadku o 7 proc. do 2022 roku. Zamierza rozwijać ekologiczne linie produktowe i zwiększyć do 80 proc. udziału opakowań kartonowych nadających się do recyklingu.
- Badania pokazują, że klienci doceniają działania proekologiczne. Aż 41 proc. internautów wskazuje, że są w stanie zapłacić więcej za ubrania i obuwie, które powstały w poszanowaniu przyrody i ludzi - informuje Marcin Czyczerski, prezes firmy.
Ok. 34 proc. klientów chętniej kupuje produkty lub usługi marki, która działa proekologicznie i jest przyjazna środowisku. Zdecydowana większość z nas zwraca uwagę na wykorzystanie surowców na potrzeby przesyłek. Zwracamy uwagę, gdy są one pakowane nieoptymalnie - w dużych kartonach, przy wykorzystaniu dużej ilości folii, z nieekologicznymi wypełniaczami.
CCC stawia mocno na ekologię. - Chodzi o to, by już na etapie projektu zaplanować produkt tak, by komponenty dało się powtórnie wykorzystać lub bezpiecznie zutylizować - wyjaśnia Daria Sulgostowska, rzeczniczka prasowa spółki.
Firma uruchamia pilotażowy projekt zbiórki obuwia używanego. - W 11 sklepach w Polsce stanęły kontenery. Będziemy zachęcać klientów, by oddawali zużyte obuwie - informuje Sulgostowska. W Szwajcarii w ten sposób w 2019 roku zebrano aż 530 ton obuwia.
Dużą wagę spółka przykłada do certyfikacji surowców. Obecnie udział skór pochodzących z garbarni z certyfikatem LWG (Leather Working Group) w procesach produkcyjnych wynosi 15 proc. W tym roku ma on wzrosnąć do 17 proc., w 2021 do 19 proc., a w 2022 roku do 21 proc. CCC informuje, że prowadzi regularną kontrolę jakości warunków produkcji u producentów.
Ale zrównoważony rozwój obejmuje też inne aspekty, w tym bezpieczeństwo pracowników. Spółka podkreśla, że prowadzi działania zmierzające do zmniejszania liczby wypadków. Istotna jest też działalność charytatywna. Dofinansowuje programy UNICEF na rzecz ratowania życia dzieci na świecie, wspiera też lokalne społeczności oraz młode talenty sportowe.
Monika Borkowska