Zysk netto LPP zgodny z konsensusem
Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w IV kwartale 2012 roku wyniósł 148,2 mln zł wobec 129,3 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem zakładającym zysk na poziomie 144,8 mln zł.
Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 186,4 mln zł wobec oczekiwań analityków 179,3 mln zł EBIT i wobec 167,4 mln zł EBIT rok wcześniej.
Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 962,1 mln zł wobec konsensusu na poziomie 955,1 mln zł. W IV kwartale 2011 roku grupa miała 789,3 mln zł przychodów.
Po czterech kwartałach 2012 roku grupa miała 353,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 455,7 mln zł zysku operacyjnego, prawie 1,83 mld zł zysku brutto na sprzedaży i 3,2 mld zł przychodów. Po czterech kwartałach 2011 roku LPP miało 268,7 mln zł zysku netto, 343,1 mln zł EBIT, 1,42 mld zł zysku brutto na sprzedaży i 2,49 mld zł przychodów.
Spółka podała, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w IV kwartale 2012 roku o 8,1 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
W IV kwartale 2012 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 505,7 mln zł, w placówkach Cropp Town 169,9 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 138,9 mln zł, w sklepach Mohito 90,5 mln zł.
Powierzchnia sieci sklepów wzrosła w tym okresie o 37,9 tys. m kw. Na koniec czwartego kwartału GK LPP dysponowała 1077 sklepami o łącznej powierzchni 433,9 tys. m kw.
Spółka podała, że zrealizowany w IV kwartale (w dużej mierze w grudniu) przyrost powierzchni sieci handlowych stanowił ponad 40 proc. przyrostu całorocznego.
"Realizacja tego zadania potwierdza możliwości organizacyjne GK LPP do uruchomienia w 2013 roku planowanych sklepów o łącznej powierzchni ok. 145 tys. m kw" - napisano w raporcie.
Komentarz DM Banku BPS
W komentarzu zarządu czytamy, iż w 4Q'12 w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 505,7 mln PLN, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 169,9 mln PLN. Sprzedaż w
sklepach House wyniosła 138,9 mln PLN, oraz w sklepach Mohito 90,5 mln PLN. W 4Q'12 powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 37,9 tys mkw do 433,9 tys mkw. Na koniec 2012 roku GK LPP S.A. dysponowała 1077 sklepami. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) wzrosły w 4Q'12 roku o 8,1%, (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP S.A.) W 2013 spółka planuje otworzyć 145 tys mkw nowej powierzchni tj +33,4% r/r. Jeśli chodzi o wyniki to były one w miarę zgodne z tym co prognozowaliśmy. Na poziomie zysku netto ze sprzedaży, EBITDA i EBIT różnice wyniosły 4- 5%. Na poziomie zysku netto rzeczywisty wynik różnił się o 10,5% od naszych szacunków, jednakże jak zaznaczaliśmy w raporcie analitycznym wynikało to z wzajemnych rozliczeń walutowych wewnątrz podmiotów GK LPP. spółce udało się pobić również konsensus rynkowy, który na poziomie zysku netto zakładał wypracowanie 144,8 mln PLN vs 148,2 mln PLN rzeczywiście osiągniętych.
(M. Stebakow)
Wartość nakładów na rozwój sieci sklepów LPP w tym roku to ok. 360 mln zł. Prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży to 145 tys. m kw., co oznacza wzrost o 33 proc. rdr - poinformował w czwartek Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.
"To będzie kolejny rekordowy rok, jeśli chodzi o rozwój sieci. Przyrost powierzchni handlowej wyniesie 145 tys. m kw., co oznacza 33 proc. wzrostu" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Pachla. "Nakłady na rozwój sieci wyniosą około 360 mln zł" - dodał.
Pachla poinformował, że w Polsce sieć sprzedaży ma się powiększyć o 77 tys. m kw., a za granicą o 68 tys. m kw., z czego 48 tys. m kw. w Rosji i na Ukrainie.
"Planujemy w tym roku otwarcie netto 240 sklepów. 134 sklepy zostaną otwarte w Polsce, a 106 za granicą" - powiedział wiceprezes.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła w 2012 roku o 90 tys. m kw., czyli o 26 proc. Grupa otworzyła netto 184 sklepy, z czego 86 w Polsce, a 98 za granicą (m.in. 75 w Rosji).
Na koniec czwartego kwartału GK LPP dysponowała 1077 sklepami o łącznej powierzchni 433,9 tys. m kw.
W marcu uruchomione będą pierwsze sklepy pod nową marką Sinsay. "W marcu i kwietniu otworzymy łącznie ponad 20 sklepów Sinsay" - powiedział Pachla. "Sądzę, że projekt w tym roku będzie na minusie, ale to będzie minus nieistotny, +pojedyncze miliony+. Patrząc na doświadczenia z markami Cropp czy Mohito ten minus nie powinien być dłużej niż dwa lata. Zyski operacyjne sieć powinna osiągać w drugim, trzecim roku" - dodał wiceprezes grupy.
Powiedział, że w tym roku przychody nowej marki mogą wynieść kilkadziesiąt mln zł. Pachla powtórzył, że LPP planuje budowę nowego centrum logistycznego. "Inwestycję rozpoczniemy albo w drugiej połowie tego roku albo na początku przyszłego roku. Koszt to 160-200 mln zł. Proces budowy zajmie do półtora roku" - powiedział wiceprezes.
Poinformował, że jeśli inwestycja rozpoczęłaby się jeszcze w tym roku, to tegoroczne nakłady na ten cel mogłyby wynieść kilkadziesiąt mln zł. Przypomniał, że LPP realizuje projekt bezpośrednich dostaw do Rosji. Do marca w ten sposób realizowanych powinno być 70-80 proc. dostaw na tamten rynek. "Jeśli ten projekt będzie dobrze działał, to pewnie będziemy mogli rozpocząć budowę centrum logistycznego później" - powiedział wiceprezes.
LPP oczekuje, że 2013 rok będzie rekordowy pod względem zysków i przychodów. Wyniki mogą wzrosnąć o 20-30 proc. rdr - poinformował wiceprezes LPP, Dariusz Pachla.
"Wierzę, że to będzie kolejny rekordowy rok pod względem zysków i przychodów. Biorąc pod uwagę planowany wzrost sprzedaży LFL i dynamiczny wzrost sieci myślę, że to będzie wzrost wyników o 20-30 proc." - powiedział na konferencji Pachla. Po czterech kwartałach 2012 roku grupa miała 353,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 455,7 mln zł zysku operacyjnego i 3,2 mld zł przychodów.