Spis treści:
- Ofert multiplay przyciąga klientów. "Ogromny potencjał na przyszłość"
- Grupa Polsat Plus liderem w telewizji i w internecie
- Segment zielonej energii. "Wisienka na torcie" już ukończona
- Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus w III kwartale
Przedstawiciele zarządu Cyfrowego Polsatu podsumowali osiągnięcia Grupy Polsat Plus w III kwartale 2025 r. w trzech głównych segmentach: telekomunikacyjnym, mediowym (telewizja i online) oraz segmencie zielonej energii.
Ofert multiplay przyciąga klientów. "Ogromny potencjał na przyszłość"
W segmencie telekomunikacyjnym uwagę zwraca przede wszystkim sprzedaż nowej oferty multiplay. Wyniki przebiły oczekiwania i obecnie już 11 proc. bazy klientów korzysta z tej nowej oferty. - Szczególnie dobrze sprzedają się pakiety trzy- i czterousługowe, co pokazuje, jak ogromny potencjał mamy na przyszłość - mówił Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii.
Sprzedaż pakietów zawierających trzy lub więcej usług wzrosła w III kwartale niemal trzykrotnie.
W segmencie B2C ARPU, czyli średni przychód na abonenta, "przebiło po raz pierwszy 80 zł" - dodał Maciej Stec (dokładnie poziom ARPU w III kwartale wyniósł 80,3 zł), po wzroście o 4 proc. rok do roku.
Grupa Polsat Plus liderem w telewizji i w internecie
Segment mediowy był pod wpływem wyższych kosztów kontentu - odpowiadały za to kumulacja globalnych wydarzeń sportowych na kanałach Polsatu (siatkarskich mistrzostw świata oraz Ligi Narodów), a także zakup nowych praw sportowych - to jednak, jak podkreślali przedstawiciele zarządu, zabezpiecza portfel praw sportowych w długim okresie i zapewnia atrakcyjną ofertę Grupy na kolejne okresy. Inwestycje w kontent przynoszą oczekiwane rezultaty - Grupa Telewizji Polsat była liderem oglądalności, zwiększając udział w oglądalności do 22,7 proc. w III kwartale i do 22,4 proc. w okresie 9 miesięcy 2025 r.
Liderem wśród wydawców internetowych w III kwartale była z kolei Grupa Polsat-Interia. - Zrealizowaliśmy wszystkie synergie, generujemy zakładane wyniki finansowe, więc jesteśmy bardzo zadowoleni z tej inwestycji - stwierdził wiceprezes Maciej Stec.
Segment zielonej energii. "Wisienka na torcie" już ukończona
W segmencie zielonej energii w III kwartale nastąpiła finalizacja kapitałochłonnych inwestycji rozwojowych. - Jest to strategiczny segment, w który zainwestowaliśmy - i pamiętajmy, patrzymy na ten segment w perspektywie 30 lat - mówił Maciej Stec.
Na plan pierwszy wysuwa się tutaj ukończenie farmy wiatrowej Drzeżewo o mocy 139 MW. - Farma w Drzeżewie to jest nasza wisienka na torcie (...) teraz liczymy na zwrot z tej inwestycji - powiedział wiceprezes Stec.
- Farma już jest w rozruchu technicznym, czyli dostarcza energię, teraz będziemy się ubiegać o koncesję - dodał, odnosząc się do planowanego komercyjnego uruchomienia farmy w I kwartale 2026 r.
Jak przyznał, nie jest wykluczone, że inwestycje w segmencie zielonej energii będą miały ciąg dalszy. - W analizach jest trzeci blok biomasowy - wskazał, dodając, że Grupa ma na ten cel zabezpieczone "mniej więcej 500 mln zł dofinansowania".
Tymczasem zakończony został generalny remont jednego z dwóch istniejących bloków biomasowych. Spowodowało to wprawdzie spadek produkcji zielonej energii o 21 proc. rdr w III kwartale (przy wzroście o 15 proc. rdr w okresie 9 miesięcy 2025 r.), ale, jak zaznaczył wiceprezes Stec, "na 8-10 lat mamy spokój". Jak dodał, drugi blok biomasowy przejdzie remont najpewniej za 4-5 lat. Wiceprezes wyjaśnił, że na remont pierwszego bloku biomasowego grupa zdecydowała się w okresie, kiedy koszty alternatywne są najniższe - a więc w okresie, kiedy wiatr i słońce zapewniały możliwość produkcji energii z innych odnawialnych źródeł. Produkcja energii z wiatru wzrosła w III kwartale aż o 56 proc. rdr w wyniku rozbudowy mocy zainstalowanych w wietrze.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus w III kwartale
Katarzyna Ostap-Tomann, członkini zarządu ds. finansowych oraz ESG, komentując wyniki finansowe Grupy Polsat Plus, podkreśliła, że pozostawały one pod wpływem kumulacji wydarzeń jednorazowych w III kwartale. I tak, w segmencie telekomunikacyjnym na wynik EBITDA wpłynęły niższe marże ze sprzedaży sprzętu zarówno w usługach B2C, jak i B2B. W segmencie mediowym były to wspomniane wyższe koszty kontentu, zaś na segmencie energii zaważył remont bloku biomasowego oraz niższe koszty energii.
W kolejnym kwartale spółka nie spodziewa się już podobnej kumulacji one-offów - zaznaczyła.
- Chciałabym Państwu dać znać, że mniej więcej całoroczny free cash flow wyniesie około może 600-700 mln zł - dodała (za ostatnie 12 miesięcy wolne przepływy pieniężne w Grupie wyniosły 860 mln zł).
- Capex mamy pod kontrolą - zapewniła też Katarzyna Ostap-Tomann.
Zwróciła też uwagę na spadek wskaźnika długu netto do EBITDA, który znalazł się na poziomie 3,54. Zaznaczyła, że w najbliższym czasie na poziom wskaźnika wpłynie płatność za odnowienie rezerwacji częstotliwości 900 MHz, której Grupa spodziewa się na przełomie roku (jeszcze w IV kwartale 2025 r. lub w I kw. 2026 r.).












