Reklama

YOLO (YOL): Strategia rozwoju P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. na lata 2013 - 2016 - raport 7

Raport bieżący nr 7/2013

Podstawa Prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. ("Spółka”, "P.R.E.S.C.O.”) niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości strategię rozwoju Spółki na lata 2013 – 2016.

Reklama

1. Celem strategii P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. jest:

- umocnienie pozycji Spółki na rynku wierzytelności konsumenckich w Polsce w stosunku do pozycji wypracowanej na koniec roku 2012, przyjętej za punkt odniesienia w strategii rozwoju na lata 2013 – 2016;

- ekspansja zagraniczna realizowana poprzez wejście na rynek w Rosji, a w dalszej kolejności na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej;

- dywersyfikacja źródeł przychodów m.in. poprzez uruchomienie usług typu consumer finance polegających na udzielaniu pożyczek konsumenckich.

2. Strategia przewiduje, że rozwój Spółki w latach 2013–2016 będzie realizowany przede wszystkim przez wzrost organiczny. P.R.E.S.C.O. nie wyklucza także przejęć i fuzji z podmiotami z branży obrotu wierzytelnościami zarówno w Polsce, jak i za granicą.

3. W ramach rozwoju organicznego P.R.E.S.C.O. przewiduje:

a) dalszy wzrost udziału w rynku obrotu wierzytelnościami konsumenckimi w Polsce, który Spółka planuje realizować poprzez kontynuowanie inwestycji w portfele wierzytelności nabywane od firm i instytucji już aktywnie korzystających z tej formy zarządzania wierzytelnościami, jak i podmiotami dotąd nie zbywającymi zaległych należności, a posiadającymi potencjał do aktywności w tym zakresie.

b) rozwój działalności w segmencie wierzytelności konsumenckich wystawianych na sprzedaż za granicą. Początkowo Spółka zamierza wejść na rynek obrotu wierzytelnościami w Rosji. Charakteryzuje się on wcześniejszym etapem rozwoju niż rynek polski oraz bardzo dużym potencjałem wzrostu związanym m.in. z wielkością kraju, niskim stopniem nasycenia rynku pożyczkami konsumenckimi oraz atrakcyjnymi cenami transakcyjnymi za wierzytelności i krótszym niż w Polsce okresem zwrotu z inwestycji. Zarząd Spółki ocenia działalność w Rosji jako perspektywiczną dla rozwoju P.R.E.S.C.O. ze względu na możliwość wykorzystania na tamtejszym rynku zbudowanych dotychczas przez Spółkę przewag konkurencyjnych. Działalność w Rosji rozwijana będzie przez P.R.E.S.C.O. dwuetapowo:

I etap: pilotaż trwający przez około rok od nabycia pierwszego portfela wierzytelności w Rosji. W tym czasie Spółka planuje przeznaczyć na inwestycje około 10 mln zł za pośrednictwem jednego z podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej P.R.E.S.C.O. – tj. Presco Investments. Windykacja prowadzona będzie we współpracy z lokalnym serwiserem;

II etap: umacnianie pozycji w Rosji, dalsza ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej.

Docelowo struktury P.R.E.S.C.O. w Rosji zbudowane zostaną poprzez zakup udziałów w lokalnej firmie windykacyjnej lub stworzenie od podstaw spółki zależnej.

c) dywersyfikację źródeł przychodu polegającą m.in. na uruchomieniu działalności w segmencie consumer finance i udzielaniu pożyczek konsumenckich. Nowa działalność będzie rozwijana w Polsce przez spółkę zależną Debet Partner Sp. z o.o. (w organizacji). Spółka planuje wyjście z ofertą pożyczek, które będą udzielane nawet na 10 lat z możliwością bezterminowego wstrzymania spłaty kapitału pod warunkiem regulowania odsetek. Początkowo oferta będzie kierowana do osób z bazy danych P.R.E.S.C.O., następnie pozostałych konsumentów w Polsce. Wraz z rozwojem działalności w Rosji oferta pożyczek konsumenckich trafi także na rynek zagraniczny.

d) działania nakierowane na zwiększanie efektywności działalności poprzez selektywną politykę inwestycyjną gwarantującą uzyskiwanie wysokiego IRR, wprowadzanie nowych, autorskich narzędzi i dalszej automatyzacji procesów w obszarze windykacji oraz większy nacisk na metody windykacji polubownej.

4. Poza rozwojem organicznym P.R.E.S.C.O. nie wyklucza w najbliższych czterech latach skokowego rozwoju działalności dzięki fuzjom i przejęciom w Polsce i za granicą. Warunkiem do realizacji przejęcia przedsiębiorstwa jest większa opłacalność akwizycji od nabycia nowych portfeli wierzytelności na własny rachunek. W kręgu zainteresowań Spółki w odniesieniu do możliwych przejęć i fuzji znajdują się także podmioty posiadające uzupełniające do P.R.E.S.C.O. know-how, np. w obszarze wierzytelności korporacyjnych.

5. Finansowanie strategii rozwoju na lata 2013–2016 będzie realizowane z następujących źródeł:

- emisja obligacji w ramach otwartego Programu Emisji Obligacji (80 mln zł pozostaje do wykorzystania do czerwca 2014 r.);

- nowe emisje obligacji pod konkretne potrzeby inwestycyjne;

- reinwestowanie środków własnych;

- emisja akcji w przypadku atrakcyjnych projektów i przedsięwzięć.

6. Zgodnie z oczekiwaniami Zarządu P.R.E.S.C.O GROUP S.A., wdrożenie przedstawionej powyżej strategii rozwoju na lata 2013–2016 winno zaowocować zwiększeniem przychodów i zysku netto o minimum 80% do końca roku 2016 w odniesieniu do roku 2012.

Prezentowane założenia dotyczące dynamiki przychodów i zysku netto odzwierciedlają cele strategiczne i ambicję Zarządu P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. w odniesieniu do wdrożenia założeń zaprezentowanej strategii i nie stanowią one podstaw do prognozy finansowej.

7. Integralny załącznik do niniejszego raportu bieżącego stanowi prezentacja założeń strategii rozwoju P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. na lata 2013–2016.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2013-05-23Wojciech AndrzejewskiWiceprezes Zarządu

Załączniki

Archiwum.zip
Dowiedz się więcej na temat: 2016 | strategia rozwoju

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »