10% rynku dla SFI mBanku
Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku od początku 2004 roku pozyskał ponad 10% nowych aktywów na rynku funduszy inwestycyjnych.
W roku 2004 rynek funduszy inwestycyjnych przeżywa kryzys związany ze znacznym spadkiem tempa napływu nowego kapitału. Od początku roku fundusze pozyskały netto jedynie 1,2 mld zł nowych aktywów, co w porównaniu z rokiem 2003 (10,5 mld) czy 2002 (12 mld) jest wynikiem bardzo słabym.
W tym trudnym dla rynku okresie ogromny wzrost udziału zanotował zdalny kanał sprzedaży - Internet. Od 1 stycznia do 30 sierpnia 2004 sam Supermarket Funduszy mBanku, zapewniający dostęp do ponad 50 funduszy należących do 9 TFI, pozyskał od Klientów 134,7 mln zł nowych aktywów, co daje mu ponad 10% udział w całym rynku.
Brak prowizji i opłat oraz możliwość bardzo szybkiej zmiany struktury portfela jest istotnym atutem, który zyskuje na znaczeniu szczególnie teraz, kiedy Klientom relatywnie trudno jest osiągnąć dobrą stopę zwrotu z inwestycji bez ponoszenia dużego ryzyka. Cieszy nas rosnące zaufanie Klientów do internetowej platformy, która jest bezkompromisową alternatywą dla utrzymywanych z pieniędzy Klientów kosztownych sieci sprzedaży naziemnej - mówi Maciej Witkowski, szef rozwoju produktów inwestycyjnych mBanku.
Supermarket ma już 66 tys. Klientów, a zgromadzone aktywa sięgają 347 mln zł.