10 rzeczy, które każdy absolwent powinien wiedzieć na temat pieniędzy

Ważne rady kobiety "potrafiącej wszystkich ściągnąć na ziemię", która na Stanford University wykłada studentom ostatnich lat finanse osobiste.

Mary Morrison, która przez 12 lat wykładała finanse osobiste studentom Stanford University, widziała wszystko. Młodą dziewczynę, która myślała, że "płatny urlop", oznacza, że szef opłaci jej podróż i rozrywki, chłopaka, który nie wiedział, że istnieje taka rzecz jak rachunek za wodę i studenta, który groził, że zadzwoni na policję, żeby donieść, że biuro pośrednictwa pracy pozwoliło rządowi zatrzymać zarobione przez niego pieniądze zamiast mu je zwrócić.

Gdy stażystom dzieje się źle

Branże, gdzie najszybciej rośnie zatrudnienie

Najlepsze, interesujące prace po studiach

Porady eksperta, jak korzystać z portalu LinkedIn

Jak dostać pracę w funduszu hedgingowym

Niektórzy studenci, którzy nazywają Morrison "kobietą potrafiącą każdego ściągnąć na ziemię", pytali się jej, dlaczego nie napisze książki o tym, co po studiach trzeba wiedzieć na temat pieniędzy. Jeszcze się jej to nie udało, ale w wywiadzie dla "Forbesa" przedstawiła najważniejsze swoim zdaniem wskazówki.

- Niektórzy ludzie przychodzą do mnie z zerową wiedzą - mówi. - Bardzo się o nich boję, bo czasami są jak ogłupiali. W jej zajęciach uczestniczy co roku około 200 studentów. Otrzymują oni dawkę brutalnej prawdy i uczą się samodzielności. Twierdzą, że jest to "jednocześnie zabawne i przerażające".

Pełna lista rzeczy, które musi wiedzieć każdy absolwent studiów, znajduje się tutaj: Na zdjęciach: 10 rzeczy, które każdy absolwent powinien wiedzieć na temat pieniędzy

Sara Peck

Forbes
Dowiedz się więcej na temat: University | finanse | Forbes | absolwent | Stanford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »